
از ابتدای سال جاری، یوتیوب به صورت آزمایشی تعداد نپسندیدنها را برای کاهش حملات جانبدارانه علیه تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم اجتماعی پنهان کرده است. اکنون پس از تحلیلی که در ماه جولای انجام شده، یوتیوب به این نتیجه رسیده است که استراتژی پنهان کردن دیلایک ها در کاهش حجم حملات موثر است و به همین دلیل این قابلیت برای تمامی ویدیوها اعمال خواهد شد. با دی جی باشید
پنهان کردن تعداد دفعات پسندیدن به این معنی نیست که گزینه نپسندیدن حذف شده است، اما دکمه همچنان وجود دارد و ممکن است هر ویدیویی را که دوست ندارید دوست نداشته باشید. نکته این است که تعداد این دیلایک ها نمایش داده نمی شود تا فرد یا افرادی نتوانند از آن برای مقاصد غیر اخلاقی استفاده کنند و تولید کننده محتوا را تخریب کنند. تعداد نپسندیدنها همچنان خصوصی بوده و برای مالک کانال قابل مشاهده است.

یوتیوب میگوید با پنهان کردن تعداد نپسندیدنها، میخواهد «محیطی سالم و محترمانه ایجاد کند که در آن تولیدکنندگان محتوا شانس موفقیت و احساس امنیت را داشته باشند، و این تنها یکی از گامهایی است که بزرگترین پلتفرم ویدیوی جهان در حال انجام است.» برای محافظت از آنها. طبق گفته یوتیوب، این ویژگی به ویژه برای استارتاپ ها و کانال های کوچک مفید خواهد بود.
اگرچه دلایل ارائه شده توسط یوتیوب قابل قبول به نظر می رسد، برخی بر این باورند که نشان دادن تعداد نپسندیدن در یک ویدیو برای کاربران خوب است و به آنها کمک می کند ویدیوهای خوب را از بد تشخیص دهند. با این حال، مدیران یوتیوب می گویند تحقیقات آنها نشان می دهد که نشان دادن یا عدم نمایش تعداد دفعات پسندیدن، تفاوت قابل توجهی در تعداد بینندگان ویدیو ایجاد نمی کند.

محبوب ترین ویدیوی یوتیوب YouTube Rewind 2018 است که 3 میلیون بار لایک و 19 میلیون بار دیلایک شده است. اکنون با سیاست جدید یوتیوب، این اعداد خصوصی شده و نظر منفی بینندگان به چنین ویدئویی آشکار نخواهد شد.
نظر شما چیه؟ آیا YouTube واقعاً در تلاش است تا به سازندگان محتوا کمک کند تا نپسندیدنها را پنهان کنند؟ نظرات خود را از طریق بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان دی جی به اشتراک بگذارید.
