آموزش ساخت کاور برای پست گذاشتن در اینستاگرام + معرفی 3 اپلیکیشن طراحی جلد

اینستاگرام و دیگر کاربران رسانه، ذهنشان کاملا در چشمانشان است 🙂 پس لطفا عکس روی جلد پست های خود را جدی بگیرید.

این اصلا بد نیست! زیرا شخصی که روی جلد اینستاگرام خود وقت می گذراند احتمالاً محتوای ارزشمندی ایجاد کرده است که ارزش دیدن را دارد.

در این مقاله یاد می گیرید که چگونه می توانید جذاب ترین کاورها را برای پست های اینستاگرام خود ایجاد کنید و در نهایت بازدید پست های خود را افزایش دهید.

ویژگی های روی جلد پست های اینستاگرام

در این قسمت می خواهیم ویژگی های مهم کاور پست های اینستاگرام را بررسی کنیم. بهتر است این ویدیو را هم ببینید، زیرا فرانک در این ویدیو با جزئیات کامل در مورد ویژگی های عکس کاور برای ما توضیح داد و همچنین ابزاری را برای طراحی بسیار آسان کاور از این پس معرفی کرد.

وقتی ویدیو را دیدید، بهتر است برای جزئیات بیشتر بروید:

تصویر اول یا ثانیه اول = جلد

این بدان معنی است که اگر پست شما دارای چندین اسلاید عکس باشد، اولین عکس را به عنوان جلد در نظر می گیریم. اما اگر پست شما ویدئویی است، باید یک عکس طراحی کنید و با نرم افزار یا اپلیکیشن ویرایش ویدئو به ابتدای ویدئو اضافه کنید.
البته آپدیت جدید اینستاگرام این قابلیت را دارد که می توانید کاور ویدیو را مستقیما از گالری خود انتخاب کنید.

جلد پست اینستاگرام اندازه استاندارد ندارد

ببینید … به طور کلی وقتی وارد صفحه ای می شوید یا در اینستاگرام اکسپلورر اسکرول می کنید و پست ها را مشاهده می کنید، تمام عکس های شما به صورت مربع ظاهر می شوند.
یعنی اگر عکس خود را به صورت عمودی یا افقی یا هم اندازه اینستاگرام ارسال می کنید، از مربع مرکزی به عنوان کاور استفاده کنید.
در مورد پست های ویدیویی هم همینطور. (یعنی ۱ ثانیه اول ویدیو، چه افقی، چه عمودی یا مربعی، اینستاگرام از همان مربع مرکزی به عنوان جلد پست استفاده می کند.)

نکته:
در پست های ویدئویی امکان تغییر کاور فریم های مختلف ویدئو وجود دارد اما معمولا از ثانیه اول استفاده می کنند.
همچنین به یاد داشته باشید که در آپدیت جدید اینستاگرام می توانید عکس کاور را مستقیما از گالری انتخاب کنید.

  زمان انتشار iOS 15.1 و iPad OS 15.1 اعلام شد

در نتیجه زمانی که می‌خواهید برای پست اینستاگرام خود کاور طراحی کنید، مراقب باشید که آن را خارج از کادر قرار ندهید.

عکس روی جلد باید جلب توجه کند

یک سری نکات وجود دارد که همیشه در طراحی هر چیزی ثابت می شود. یعنی اینکه بخواهید برای پست اینستاگرام کاور بسازید یا پوستر تبلیغاتی تهیه کنید فرقی نمی کند! در هر دو مورد، باید نکات استاندارد طراحی را دنبال کنید.
در این راستا مقاله روانشناسی رنگ ما می تواند به شما در انتخاب رنگ های مناسب کمک کند، اما نکات زیر را حتما بخوانید و در طراحی جلد نوشته های خود از آنها استفاده کنید.

  • از رنگ‌هایی با کنتراست بالا استفاده کنید تا پست خود را در بین پست‌های دیگر بدرخشید.
  • جلد پست اینستاگرام باید تا حد امکان با محتوای آن پست مرتبط باشد.
  • پیشنهاد می کنیم عنوان نشریه را روی جلد با فونت درشت و خوانا و با رنگ متضاد با پس زمینه بنویسید تا به وضوح دیده شود.
  • جلد اولین چیزی است که مخاطب می بیند. پس سعی کنید عکس و متنی را که به نظرتان جذاب است در نگاه اول جلب توجه کنید. همچنین اگر می خواهید عناوین جالبی بنویسید حتما ویدیوی زیر را تماشا کنید.

به یاد داشته باشید که هرچه طراحی جلد را حرفه ای تر انجام دهید، صفحه شما از نظر بصری جذاب تر به نظر می رسد و در نهایت تأثیر مثبتی بر روی مخاطبان شما خواهد داشت.

برای پست اینستاگرام کاور بسازید

راه های مختلفی برای ایجاد کاور برای پست اینستاگرام وجود دارد. بهترین راه یادگیری طراحی با نرم افزار فتوشاپ است. ما کاور تمام پست های جدید اینستاگرام را با فتوشاپ ایجاد کردیم. اما فتوشاپ تنها راه حل نیست …

برنامه ای برای ایجاد کاور برای پست های اینستاگرام

خوب، نمی توان انکار کرد که با فتوشاپ می توانید جذاب ترین و کاربردی ترین کاورها را طراحی کنید، اگر کار با این نرم افزار را بلد باشید کار شما واقعاً آسان می شود.

  فیس بوک به زودی نام خود را تغییر می دهد!

اما اگر نمی دانید، مشکلی نیست … واقعاً با این همه برنامه کار نمی کند!

برنامه Canva

اپلیکیشن Kenova یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن ها برای طراحی جلد، استوری، لوگو، کارت ویزیت یا هر چیز دیگری در اینستاگرام است.
این اپلیکیشن صدها قالب آماده طراحی جلد را برای ما آماده کرده است که می توانید تنها با چند تغییر کوچک آنها را شخصی سازی کنید. البته با این اپلیکیشن می توانید از ابتدا عکس های خود را طراحی کنید و دستتان در این زمینه باز است.
متاسفانه یکی از اصول اولیه اپلیکیشن canva این است که فونت فارسی ندارد و نمی توانید فونت های مختلف را روی آن نصب کنید. اما نگران نباشید.
کافی است متن مورد نظر را روی عکس بنویسید و در قسمت Fonts به دنبال عبارت عربی بگردید. لیست فونت های عربی را برای شما باز می کند. (اما برای دیدن حروف فارسی باید به انتهای لیست بروید)

برنامه Picsart

دومین اپلیکیشنی که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام از آن استفاده می کنند Pixart است.
خوبی پیکسارت این است که می توانید فونت های مختلفی را که روی گوشی خود ذخیره کرده اید با پسوند tff در اپلیکیشن قرار دهید و از آن استفاده کنید.
فقط فونت مورد نظر خود را در پوشه Fonts / PicsArt / MyFiles کپی کنید تا در قسمت My Fonts Pixart نمایش داده شود.
واقعا! حتما به کانال تلگرام جدید بروید و فایل فونت رایگان را جستجو کنید. در این فایل فونت های رایگان مانند لاله زار، وزیر و … را برای شما آماده کرده ایم.

اپلیکیشن Inshot

سومین اپلیکیشن محبوب طراحی جلد، InShot است. یکی از ویژگی های این قاب این است که می توانید عکس ها و فیلم ها را به طور همزمان ویرایش کنید.
این بدان معنی است که شما نیازی به استفاده از برنامه ویرایش عکس دیگری ندارید. (این به عنوان یک مزیت برای بسیاری دیده می شود.)

  فناوری شارژ سریع 150 واتی به زودی در دسترس خواهد بود

رسیدن به اکسپلورر اینستاگرام به معنای شکستن یک شاخ غول پیکر نیستخواندنی: رسیدن به اکسپلورر اینستاگرام به معنای شکستن یک شاخ غول پیکر نیست

همچنین می توانید از فونت های توضیح داده شده در قسمت قبل در این برنامه استفاده کنید.

بد نیست بدانید اپلیکیشن اینشات یکی از حرفه ای ترین ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام است که در دوره آموزشی نحوه کار با آن را به شما آموزش می دهد. در اینستاگرام کسب درآمد کنید ما به طور کامل آموزش داده ایم.

کمیک کاور اینستاگرام

یک جلد لهجه در اینستاگرام ایجاد کنید

از موضوع کاور پست های اینستاگرام که بگذریم، به طراحی کاور برای قسمت های دیگر این برنامه می رسیم. بیایید با پوشش لهجه ها شروع کنیم.
مطمئناً از نکات برجسته اینستاگرام مطلع هستید و می دانید که صفحه دسته بندی محتوای شما چقدر مهم است!
اندازه هایلایت اینستاگرام در حالت استاندارد 1080 × 1080 مربع و اینستاگرام به طور خودکار دایره مرکزی خود را به عنوان کانون قرار می دهد.
حالا چه شکلی برای قرار دادن در این دایره جذاب تر است؟
حتما از وب سایت FlatIcon دیدن کنید و آیکونی را که به موضوع این لهجه نزدیکتر است انتخاب کنید.

آموزش کاور IGTV

اینستاگرام در آخرین به روز رسانی خود، IGTV (ویدئوهای بیش از یک دقیقه) و ویدیوها را با یک اسلاید کوتاه تر از 1 دقیقه ترکیب کرد.
و برای تمام ویدیوهای خود به یک جلد نیاز دارید.

اندازه جلد ویدیوهای شما الزامی است 1920 × 1080 بودن. (یعنی مستطیل عمودی به اندازه داستان)
مربع اصلی کاور پست باید در وسط باشد تا زمانی که اینستاگرام می خواهد مربع مرکزی را انتخاب کند کاور به درستی نمایش داده شود.

این نکات همه چیزهایی است که در جلد تمام نشریات خود می بینیم. اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود! محتوای شما از هر چیزی مهمتر است. نکاتی از ما … محتوای ارزشمند و سرگرم کننده ایجاد کنید تا شاهد رشد 100 درصدی در صفحه خود باشید.



آموزش ساخت کاور برای پست اینستاگرام؛ Go Explorer تضمینی!

دیدگاهتان را بنویسید