اصول اولیه موتورهای جستجوی متا

خرید بلیط هواپیما از سافامارکت

انفجار اطلاعات در حوزه محصولات و خدمات و کاهش موانع شکل‌گیری کسب‌وکار در فضای مجازی و حضور پر رنگ مخاطبان در کانال‌های آنلاین، منجر به پدیده‌ای به نام عدم تطابق در انتخاب بوده است. انتخاب های مختلف پس زمینه نیاز به محتوای دقیق تر و فیلتر کردن و مقایسه داده ها دارند. نیازی نیست موتور جستجوی متا یا متاسرچ پاسخ داده خواهد شد.

در سال های اخیر استفاده گسترده از وب سایت ها منجر به شکل گیری موتورهای جستجو شده است و در دهه اخیر انتشار و تراکم محتوا در وب و فضای اجتماعی وارد عرصه ای شده است که منجر به ایجاد موتورهای متا جستجو شده است. . در واقع می توان متاسرچ را نسل جدیدی از موتورهای جستجو نامید.

نظریه واگرایی انتخاب و جستجوی متا

نظریه واگرایی انتخاب اولین بار توسط دکتر محمد ابیشمی، دکترای مدیریت بازاریابی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ارائه شد. این نظریه به پیامدهای حجم فزاینده اطلاعات و محدودیت های ذهن انسان می پردازد. تغییرات دنیای کنونی در زمینه تولید و انتشار حجم اطلاعات با سیر تکاملی ذهن انسان ناسازگار است و بنابراین ابزاری برای تطبیق با این فاصله یا چت ادراکی این ایجاد شده است جستجوی متا هوشمند آنها از جمله آنها هستند. چت ادراکی زمانی اتفاق می افتد که انتشار اطلاعات فراتر از درک و تحلیل ذهن انسان باشد، عارضه ای که باعث سردرگمی و سردرگمی در مغز می شود.

در دو حوزه اطلاعاتی، تصمیم گیری و انتخاب برای ذهن انسان دشوار می شود. منطقه اول به دلیل کمبود اطلاعات است و منطقه دوم به دلیل انفجار اطلاعات. اصطلاح تراکم اطلاعات این پدیده در علم مدیریت نامگذاری شده است. تراکم کم و زیاد اطلاعات منجر به اختلال در فرآیند تصمیم گیری می شود. در واقع منطقه ای با تراکم مناسب وجود دارد که میزان تمرکز اطلاعات در آن برای ذهن انسان مناسب است.

  Jégkaszinó Kedvezmény befizetés nélkül 25 euró ingyenes vagyon

چالش برای انتخاب در مرحله اطلاعات با چگالی بالا برای خرید یک محصول یا خدمات برای مشتری رخ می دهد. چالش انتخاب منعکس کننده رویداد است واگرایی را انتخاب کنید و- عدم تطابق در انتخاب، ایجاد خلأ در تصمیم گیری است که در آن ابزارهایی مانند فراجستجو وارد بازار می شود.

جستجوی متا را تعریف کنید

Metasearch نوعی موتور جستجوی تخصصی است که نتایج خود را از منابع داده در همان زمینه استخراج می کند و پس از پردازش بر اساس قوانین خاص و فیلترینگ هدفمند، اطلاعات را نمایش می دهد.

به طور کلی تفاوت بین یک موتور جستجوی متا و یک موتور جستجوی معمولی را می توان در دو عنوان زیر خلاصه کرد.

  • جستجوهای متا اغلب در یک زمینه خاص و تخصصی خدمت می کنند. یعنی مانند گوگل حالت جستجوی مشترکی برای هیچ محتوایی ندارند
  • در بیشتر موارد، نتایج خود را از سایر خدمات جستجو به دست می آورد.

MetaSerches در واقع به عنوان واسطه بین وب سایت ها و کاربران مختلف عمل می کند. در واقع متاسرچ تر اطلاعات را از سایر سرویس ها و موتورهای جستجو جمع آوری می کند و با فیلتر کردن آنها و اعمال رویه ها، امکان مقایسه و انتخاب محدودتر و موثرتر را به کاربر می دهد.

اصول اولیه موتورهای جستجوی متابه طور کلی، متاسرک را باید به عنوان ابزاری در نظر بگیریم که مجموعه ای از داده های فیلتر شده و مشاهده شده را برای پاسخگویی بهتر به نیازهای کاربران نمایش می دهد. امکان مقایسه و انتخاب آگاهانه یکی از مزیت های اصلی متا جست و جو است و احتمالا شاهد حضور محسوس تری از این سبک تجاری خواهیم بود.

موتور جستجو نوعی موتور جستجوی تخصصی است که نتایج خدمات جستجو در همان زمینه مانند فروش کالا را بازیابی و نمایش می دهد. موتورهای جستجوگر خود به کاربر این امکان را می دهند که با ورود به سایت های فروش یک محصول یا خدمات، بیشتر و سریع تر مقایسه و انتخاب کند. با افزایش فروش کالاها و خدمات در اینترنت و رشد سریع فروشگاه های اینترنتی، استفاده از موتورهای جستجو ضروری شده است. زیرا مردم به دنبال ابزاری برای مقایسه کیفیت و قیمت خدمات و کالاها هستند.

  در حال ارائه جزئیات بیشتر در مورد فصل سوم Battlefield 2042

ارکان اصلی جستجوی متا

محدودیت و سازماندهی محتوا یکی از ویژگی های اصلی جستجوی متا بر اساس پارامترهای کلیدی است. به عبارت دیگر، موتور جستجوی متا در صورت طراحی صحیح، داده ها را کاهش داده و نقش برگرداندن داده ها به محدوده چگالی مناسب را ایفا می کند.

سازماندهی اطلاعات برای نمایش به مخاطب یکی از ویژگی های اصلی متا جستجوی هوشمند است. این سازمان بر اساس مجموعه ای از قوانین است. ایجاد این قوانین بر اساس انتخاب اولویت های کلیدی است. در واقع در هنگام انتخاب یک محصول یا خدمات، تعدادی پارامتر مهم در نظر گرفته می شود و سایر اطلاعاتی که اهمیت کمتری دارند حذف یا کاهش می یابد و به این ترتیب از تراکم اطلاعات به طور هدفمند کاسته شده و داده ها به اصطلاح موثر هستند.اصول اولیه موتورهای جستجوی متا

جستجوهای متا تخصصی، عمومی و متمرکز

جستجوهای متا می توانند به روش های مختلفی انجام شوند. در حوزه های کلی کالا می توان به ترب و مینا و در زمینه خدمات گردشگری مانند تورهای دیدنی و رزرو بلیط هواپیما و هتل می توان به سفر به بازار و علی بابا اشاره کرد. با گذشت زمان، جستجوهای متا تکامل یافته اند و می توان آنها را در دامنه های متمرکز مشاهده کرد. یکی از حوزه های فعالیت فراجستجوی کالا و خدمات است که ورود آنها به سایر حوزه های محتوا نیز جای توجه دارد.

اگر یک موتور جستجوی متا تخصصی، مانند جستجوی متا برای کالاها و خدمات، تنها به مجموعه خاصی از کالاها و خدمات خدمات ارائه دهد، به آن موتور جستجوی متا متمرکز می گویند که می تواند جستجوی متا Zivaz نقل شده است.

  نمایش گیم پلی نسل نهم نسخه Biomutant بازی

جستجوی متا متمرکز Zivaz را می توان به عنوان بخش تاریخچه برندهای مشابه جواهرات دانست که نقش متا جستجو را در این محیط ایفا می کند. در واقع منبع محتوای Zivaz برای نمایش و ارائه به مردم از یک فروشگاه بزرگ مجازی و ترکیبی می آید. این بدان معناست که ارجاع به خود اطلاعات در اعمال قوانین محدود است، بنابراین خروجی این موتور جستجوی هوشمند بسیار شفاف و کاربردی است. در غربالگری اولیه در Zivaz Meta Search ابتدا برندها با رعایت شرط تشابه در نقش تامین کننده محصول که با تمرکز بر ارزش برند انجام می شود فیلتر می شوند و سپس بر اساس پارامترهایی مانند طراحی و قیمت برای انتخاب محصول قوانینی تعیین می شود. ساختار و سپس روی یک پلتفرم ظاهر می شود.اصول اولیه موتورهای جستجوی متا

جستجوهای متا متمرکز می توانند بر اساس ساختارهای متفاوتی انجام شوند. ساختار قوانین Zivaz بر اساس جایگاه برند تامین کنندگان است و تنها از تامین کنندگان در یک منطقه خاص برای بازرسی محصولات خود استفاده می کند که همگی در زمینه طلا و جواهر هستند. پلتفرم زیواز امکان دسترسی به تمامی برندهای معروف بازار طلا و جواهر مانند گوهربین، ساعتچی، گالری کیا، پین و غیره را فراهم می کند.

یکی از مزیت های رقابتی Zivaz به عنوان گالری جواهرات آنلاین، شفافیت در قیمت گذاری است که عملا یکی از ویژگی های قابل توجه استخراج داده ها از این متا جست و جو و مشتری با ساختار قیمتی محصولات مانند ارزش واقعی جواهرات است. میزان کمیسیون یا مالیات ساخت و ساز و همچنین سود فروشنده را درک خواهد کرد.

منابع:

این خبر از https://www.zivazz.com برای دیجیرو ارسال شده است

با من

دیدگاهتان را بنویسید