کاوشگر خورشیدی ناسا برای اولین بار وارد جو خورشید شد!

خرید بلیط هواپیما از سافامارکت

دانشمندان و سازمان‌های فضایی مدت‌هاست که با مطالعه خورشید به دنبال یافتن ترکیب ستاره و تاج خورشیدی آن یا تاج، نام دیگر جو آن بوده‌اند. اگرچه محققان قبلاً اطلاعات زیادی در مورد ستاره درخشان منظومه شمسی جمع آوری کرده اند و نظریه های زیادی در مورد آن داشتند، اما اخیراً به لطف کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا که برای اولین بار در تاریخ بشر وارد جو خورشید شد، به اکتشافات جدیدی دست یافتند. . با دی جی همراه باشید

فضاپیمای پارکر که با بلوک های کربنی با دمای بالا (تا یک میلیون درجه سانتیگراد) ساخته شده است، در آوریل امسال وارد جو خورشید شد. با این حال، جزئیات این مأموریت اخیراً طی یک کنفرانس مطبوعاتی در اجلاس ژئوفیزیک ایالات متحده در نیواورلئان اعلام شد. تاخیر در اعلام جزئیات این ماموریت به این دلیل است که ناسا برای تایید موفقیت کاوشگر خورشیدی پارکر به زمان نیاز دارد. کاوشگر خورشیدی ناسا از زمان پرواز اولیه خود توانسته است خورشید را لمس کند و دو بار دیگر در ماه های آگوست و نوامبر وارد جو آن شود.

کاوشگر خورشیدی پارکر

زوربوچن، یکی از رهبران ارشد پروژه، در یک کنفرانس خبری گفت:

این نقطه عطف تاریخی نه تنها بینش عمیق تری از تکامل خورشید و تأثیر آن بر منظومه شمسی به ما می دهد، بلکه آنچه در مورد ستاره خودمان می آموزیم را می توان در مورد سایر ستارگان کیهان نیز به کار برد.

جزئیات بیشتر این ماموریت تاریخی اخیرا در مقاله ای در Physical Review Letters منتشر شده است، در حالی که مقاله دیگری در مورد اکتشافات کاوشگر خورشیدی پارکر در حال آماده شدن است و به زودی در مجله Astrophysical منتشر خواهد شد.

هواوی نوا 9 اس ای با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی شد

هنگامی که کاوشگر خورشیدی پارکر برای اولین بار در ماه آوریل وارد جو ستاره شد (13 میلیون کیلومتر بالاتر از سطح خورشید)، متوجه شد که سطح بحرانی آلفون، که لبه بیرونی تاج یا فضای بین جو و فضای خورشید است، تشکیل شده است. این فرق میکنه.

خورشید

پیش از این، دانشمندان معتقد بودند که این لایه بیرونی به طور مساوی بین 6.9 تا 13.8 میلیون کیلومتر از سطح خورشید توزیع شده است که به آن فوتوسفر نیز می گویند. اما کشف جدید کاوشگر خورشیدی ناسا نشان داد که این لایه یکنواخت نیست و دارای قله ها و دره هایی است. در نزدیکترین فاصله، فضاپیمای پارکر توانست به فاصله 10.5 میلیون کیلومتری بالای خورشید برسد.

علاوه بر این، کاوشگر خورشیدی پارکر در طول مانورهای پروازی خود دو پدیده جدید خورشیدی را کشف کرد: سوئیچ ها و شبه استریمرها. سوئیچ ها جریان هایی از ذرات باردار هستند که به صورت زیگزاگ از سطح خورشید خارج می شوند و شبه استریمرها ساختارهای عظیمی هستند که به دلیل ماهیت آرام خود شبیه “چشم های طوفانی” هستند.

کاوشگر خورشیدی ناسا از کشش گرانشی ناهید که به «قلاب سنگ گرانشی» نیز معروف است، برای افزایش سرعت و به دست آوردن نیروی مورد نیاز برای ورود به تاج خورشیدی استفاده می کند. بر حال و هوای این ستاره درخشان. قلاب بعدی برای کاوشگر خورشیدی پارکر برای سال 2023 برنامه ریزی شده است و انتظار می رود فضاپیما را 6 میلیون کیلومتر بالاتر از خورشید ببرد.

با من