فیس‌بوک برای اولین بار در تاریخ خود دچار یک خرابی کاربری شد!


خرید بلیط هواپیما از سافامارکت

متا به عنوان شرکت مادر فیس بوک اخیراً اعلام کرده است که این پلتفرم شبکه اجتماعی برای اولین بار در تاریخ خود تعداد کاربران خود را کاهش می دهد. در نتیجه این کاهش تعداد مصرف کنندگان، متا به کاهش شدید ارزش سهام خود اشاره کرد. به ویژه، این شرکت حدود 20 درصد از ارزش سهام خود را از دست داد و در مجموع به 200 میلیارد دلار رسید. گفته می شود وجود رقبای قدرتمندی مانند TikTok و سیاست های حفظ حریم خصوصی اپل، دلیل اصلی سقوط تاریخی فیس بوک است. با دی جی همراه باشید

کاهش تعداد کاربران و افزایش تبلیغات در فیس بوک

فیسبوک در سال گذشته روزانه بیش از یک میلیون کاربر را در آمریکای شمالی از دست داده است. منطقه ای که شرکت بیشترین درآمد را از تبلیغات دارد. تعداد کاربران فعال روزانه فیس بوک از 1.93 میلیارد در سه ماهه چهارم سال 2020 به 1.92 میلیارد در سه ماهه آخر (سه ماهه آخر سال 2021) افزایش یافته است.

فیس بوک مطمئناً یک شرکت پیشرو در زمینه رسانه های اجتماعی است و تعداد کاربران آن از زمان تأسیس آن در سال 2004 به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. با این حال، در سال های اخیر فیس بوک درگیر جنجال های متعددی بوده است که قابل توجه ترین آنها رسوایی کمبریج آنالیتیکا رسوایی های حریم خصوصی فیس بوک به حدی رسیده است که یاهو فاینانس در نظرسنجی اخیر این شرکت را به عنوان بدترین شرکت سال 2021 رتبه بندی کرده است. بنابراین واضح است که صرفاً تغییر نام تجاری متا در فیس بوک نمی تواند مشکلات اصلی را حل کند.

  نشست خبری سمینار سیستم سازی و تیم سازی برگزار شد

فیس بوک

البته شایان ذکر است که متا همچنان یک شرکت سودآور است و به تنهایی در سال 2021 توانسته حدود 40 میلیارد دلار درآمد داشته باشد که بیشتر آن از طریق تبلیغات به دست می آید. این شرکت در سال گذشته 10.2 میلیارد دلار برای پروژه های متاویری و واقعیت مجازی هزینه کرد و باید دید که آیا متاوار می تواند به فیس بوک کمک کند تا اعتماد از دست رفته خود را به دست آورد یا خیر.

اگر متا نتواند به مشکلات عمده فیس بوک در آینده رسیدگی کند، انتظار می رود این پلتفرم اجتماعی همچنان سهم بازار خود را از دست بدهد و کاربران بیشتری را در سراسر جهان از دست بدهد. این شرکت انتظار دارد در سه ماهه اول سال 2022 بین 27 تا 29 میلیارد دلار درآمد داشته باشد که انتظار پایینی است. نظر شما در مورد کاهش تعداد کاربران فیس بوک و رشد تبلیغات در این شبکه چیست؟ آیا تغییر نام شرکت به متا و گرایش به واقعیت مجازی و مفاهیم متا می تواند شرکت را به روزهای اوج خود بازگرداند؟

با من


دیدگاهتان را بنویسید