ناسا تصویر آزمایشی جدیدی از تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر کرده است

خرید بلیط هواپیما از Safarmarket

ناسا با انتشار یک تصویر آزمایشی جدید بار دیگر خبرساز تلسکوپ فضایی جیمز وب شد. این عکس آزمایشی در حالی منتشر می شود که اولین تصاویر تمام رنگی گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب به زودی فاش می شود.

آژانس فضایی ایالات متحده روز پنجشنبه تصویری را منتشر کرد که توسط یکی از ابزارهای عظیم مادون قرمز این تلسکوپ، معروف به سنسور هدایت خوب، گرفته شده است. ناسا این تصویر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت تا قدرت و وضوح تلسکوپ وب را نشان دهد. تصویری که نمایی از اعماق تقریبا غیر قابل درک کیهان را به صورت تک رنگ (قرمز) نشان می دهد.

این تصویر آزمایشی جدید و غافلگیرکننده تنها چند روز قبل از اینکه آژانس فضایی ایالات متحده و شرکای آن، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا، قصد داشته باشند اولین مجموعه از تصاویر واقعی و تمام رنگی را در 12 جولای بگیرند، منتشر شده است. ) انتشار. مدیر ناسا، بیل نلسون، قبلاً قول داده بود که اولین تصاویر تلسکوپ وب عمیق ترین تصاویری است که تا به حال از فضا گرفته شده است. با این حال، اکنون به نظر می رسد که همان تصویر تک رنگ تجربی، رکورد عمیق ترین نمای جهان را شکسته است.

تصویر از تلسکوپ فضایی جیمز وب
لبه های نامنظم عکس با همپوشانی چندین عکس مختلف ایجاد می شوند.

برای اکثر مردم، این عکس ممکن است چیز جالبی به نظر نرسد، اما آنچه شبیه ستاره های درخشان به نظر می رسد در واقع کهکشان هایی پر از منظومه شمسی هستند! بله، هر ذره کوچک در تصویر می تواند صدها میلیارد ستاره و سیاره را در خود جای دهد! به گفته جیمز وب، نگهدارنده تلسکوپ، هزاران کهکشان کم نور در این قاب تصویر وجود دارد که بسیاری از آنها در جهان های دور و اولیه هستند. بد نیست بدانید که در نجوم، نگاه کردن به دورتر در واقع نگاه به گذشته است، زیرا نور و سایر تشعشعات زمان زیادی را طی کرده تا به ما برسد.

تاریخ عرضه سری Redmi Note 11 اعلام شد

همانطور که ژن ریگبی، دانشمند ناسا در طول آزمایش های کالیبراسیون اولیه تلسکوپ وب گفت:غیرممکن است که وب به هر نقطه ای از آسمان نگاه کند و وارد اعماق باورنکردنی آن نشود.

وظیفه اصلی سنسور Fine Guidance که عکس مورد نظر با آن گرفته شده هدایت و رفع اجسام فضایی است که عکس برداری از مزایای جانبی آن به حساب می آید. ناسا در وبلاگ خود توضیح داد که این عکس برای آزمایش توانایی تلسکوپ برای مانور در حالی که روی یک ستاره قفل شده است گرفته شده است و نتیجه کاملاً شگفت انگیز بود.

این تصویر حاصل 72 نوردهی سنسور در طول 32 ساعت است که روی هم قرار گرفته اند. لبه های ناهموار عکس دقیقا از روی هم قرار گرفتن قاب ها به دست می آید.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب که شش ماه پیش پرتاب شد، قرار است قدیمی‌ترین و کم‌نورترین نورهای جهان را برای ما قابل مشاهده کند و ستاره‌شناسان پیش‌بینی می‌کنند که این مرکز پیشرفته می‌تواند درک ما از جهان را به عصر طلایی برساند.

این تلسکوپ فروسرخ قدرتمند 10 میلیارد دلاری 300 میلیون سال پس از انفجار بزرگ را بررسی می کند و دوره ای را مطالعه می کند که بسیاری از اولین ستاره ها و کهکشان ها متولد شدند. دانشمندان همچنین از تلسکوپ وب برای مطالعه جو سیارات و سایر ستارگان استفاده خواهند کرد. به عنوان مثال، تشخیص آب و متان می تواند نشانه ای از یک محیط قابل سکونت باشد.

مقامات ناسا تاکید کردند که این تصویر آزمایشی هنوز در لبه ها خیلی خوب نیست و اصلا قابل مقایسه با تصویری نیست که به زودی در 12 جولای فاش می شود. به گفته آنها، این تصویر تمام رنگی نیست و استانداردهای لازم برای تحلیل علمی را ندارد.

نویسنده بلیزارد به Beyond Good & Evil 2 می پیوندد

همچنین به گفته تیم پشتیبانی وب، در این عکس به نظر می رسد که ستاره ها سوراخی در مرکز خود دارند، اما در عکس های رنگی آینده اینگونه نخواهد بود. مهندسان می گویند این حفره ها در اثر نوردهی بدون سوسو ایجاد می شوند.

اولین تصاویر و داده های علمی تلسکوپ جیمز وب قرار است در تاریخ 12 جولای (21 ژوئیه) ساعت 10:30 صبح به وقت شرق (19:00 به وقت ایران) به صورت زنده پخش شود. این رویداد برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

آن را بگذار