تمایل مایکروسافت برای رقابت با گوگل پلی و اپ استور

طبق گزارشی جدید، مایکروسافت به دنبال راه اندازی فروشگاه موبایل خود برای رقابت با اپل و گوگل است.

در سال‌های اخیر، مایکروسافت توجه بیشتری به گسترش بخش بازی خود داشته است. در حالی که کنسول ها و سرویس Xbox Game Pass تمرکز این توسعه هستند، به نظر می رسد مایکروسافت نگاه ویژه ای به سایر زمینه ها دارد. بدون شک، بخش بازی های موبایل فضایی ایده آل برای رشد کسب و کار است و بسیاری از ناشران بزرگ از جمله Activision، Electronic Arts و Sony امیدوارند از پتانسیل آن بهره ببرند. حال به نظر می رسد مایکروسافت نیز به لیست ناشرانی که قصد ورود جدی به بازار بازی های موبایل را دارند اضافه شده است.

طبق گزارش‌های جدید، ردموندی‌ها در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فروشگاه بازی‌های موبایلی برای رقابت با فروشگاه‌های بزرگی مانند گوگل پلی و اپ استور اپل هستند. در یک فایل رسمی که اخیرا توسط سازمان نظارتی بریتانیا CMA منتشر شده است که در حال بررسی جوانب مختلف خرید احتمالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بوده است، اشاره شده است که مایکروسافت می خواهد یک فروشگاه بازی جدید راه اندازی کند. مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرد که خرید اکتیویژن بلیزارد به آنها کمک می کند تا نسل بعدی فروشگاه بازی خود را روی پلتفرم های مختلف از جمله گوشی های هوشمند راه اندازی کنند. علاوه بر این، مایکروسافت ارائه محتوای شناخته شده و محبوب را برای جذب بازیکنان به پلتفرم جدید ایکس باکس موبایل ضروری می داند و امیدوار است بتواند کاربران را از فروشگاه گوگل پلی و اپ استور دور کند.

  برزیل با خرید اکتیویژن بلیزارد از مایکروسافت موافقت کرد

پوستر بازی Diablo Immortal که تمام کلاس ها را نشان می دهد

در پرونده CMA آمده است: «این خرید توانایی مایکروسافت را برای راه‌اندازی یک فروشگاه بازی نسل بعدی که بر روی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله موبایل در دسترس خواهد بود، افزایش می‌دهد و از افزودن محتوای Activision Blizzard استفاده می‌کند.» مایکروسافت با تکیه بر جامعه گیمرهای Activision Blizzard به دنبال توسعه فروشگاه Xbox بر روی دستگاه های تلفن همراه است و بنابراین بازیکنان را به پلتفرم جدید Xbox Mobile جذب خواهد کرد. با این حال، انتقال کاربران از گوگل پلی و اپ استور به دستگاه های تلفن همراه نیازمند تغییرات اساسی در رفتار کاربر است. مایکروسافت امیدوار است که با ارائه محتوای شناخته شده و محبوب [اکتیویژن بلیزارد]انگیزه دادن به بازیکنان بیشتر برای امتحان چیزهای جدید.”

در ابتدای سال جاری ساتیا نادلامدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که بازی های موبایلی یکی از مهم ترین انگیزه های خرید اکتیویژن بلیزارد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید