توسعه دهندگان می خواهند از اجبار بازی های Xbox Series S خودداری کنند

یکی از توسعه دهندگان استودیو BOSSA می گوید که کنسول اقتصادی مایکروسافت پتانسیل بازی های جدید را محدود کرده است و بسیاری از تولیدکنندگان بازی می خواهند سازگاری اجباری با این دستگاه را کنار بگذارند.

ایان مک کلور (Ian Maclure)، طراح VFX از یک استودیو مستقل پابرهنه توییتر مدعی است که کنسول Xbox Series S که به عنوان پیشنهاد بودجه مایکروسافت برای نسل جدید عرضه شد، عموماً از نسل جدید بازی های ویدیویی عقب مانده است و این موضوع برای بسیاری از بازی سازان به مشکل تبدیل شده است.

از سوی دیگر جف گرستمنروزنامه نگار صنعت بازی در گفتگوی توییتری خود با McLure توضیح داد که “بسیاری از این بازی ها برای پلتفرم رایانه شخصی نیز منتشر شده اند و بنابراین برای پیکربندی های مختلف سیستم رایانه ای آماده شده اند.” با این حال، مک‌لور، که خود سال گذشته روی I Am Fish در Bossa برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های جدید Xbox کار کرد، معتقد است که «دلیلی که این روزها زیاد در مورد آن می‌شنویم این است که بسیاری از بازی‌سازان جلسات زیادی داشته‌اند. سال گذشته ایجاد کرد و ناامیدانه سعی کرد از الزام عرضه بازی های جدید برای کنسول سری S چشم پوشی کند.

کنسول سری S به گلوگاه تولید بسیاری از استودیوها تبدیل شده است و در شرایطی که اکثر بازی‌ها در حال توسعه هستند، با توجه به سخت‌افزار کنسول‌های جدید، بازی‌سازان نمی‌خواهند چرخه توسعه جداگانه‌ای را برای این کنسول تکرار کنند.» توییت‌های یان مک‌ایلروی تا امروز صبح به‌طور عمومی قابل مشاهده بودند، اما اکنون محافظت شده‌اند تا فقط دنبال‌کنندگان تأییدشده او بتوانند آن‌ها را ببینند.

  اعلام زمان رویداد بعدی State of Play

کنسول پلت فرم سری S

به گفته لی دوونالد، طراح شخصیت فنی در استودیوی Rocksteady، در خبری که اخیراً در مورد عدم وجود گزینه‌های تنظیم عملکرد Gotham Knights و قفل آن با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه منتشر شده است، مهم‌ترین دلیل تصمیم سازندگان، به گفته لی دوونالد، طراح شخصیت فنی در استودیو Rocksteady، Xbox Series S بود. کنسول خوب، او توضیح داد:

“امیدوارم گیمرها معنای واقعی عملکرد 60 فریم در ثانیه و همه چیزهایی را که برای اجرای بازی با این سرعت باید از دست بدهند را درک کنند. به خصوص با توجه به اینکه ما اکنون یک کنسول نسل فعلی داریم که خیلی بهتر از نسل قبلی نیست.

داولند در پاسخ به سوالی در مورد گلوگاه های عملکردی سخت افزارهای نسل فعلی، به پردازنده گرافیکی کنسول سری S اشاره کرد و تاکید کرد که بازی های چند پلتفرمی مجبور به بهینه سازی برای ضعیف ترین سخت افزار موجود در میان کنسول ها هستند.

کنسول و کنترلر Xbox Series S

الکساندر باتاگلیا از تیم Digital Foundry، رسانه Eurogamer همچنین ادعا می کند که تعدادی از توسعه دهندگان بازی های ویدئویی از محدودیت های حافظه کنسول سری S در هنگام ساخت بازی های خود بسیار ناراضی هستند.

علیرغم انتقادات فراوان به کنسول سری S و محدودیت هایی که برای توسعه بازی های نسل بعدی ایجاد می کند، آمارهای تخمینی از اولین سال فعالیت این کنسول در برخی از نقاط جهان نشان می دهد که فروش کلی آن حتی بهتر از بیشتر است. نسخه قدرتمند Xbox Series X. پیشی گرفت.

نظر شما در مورد کنسول اقتصادی مایکروسافت و آینده ای که می توانید برای آن تصور کنید چیست؟

  تبلت جداشدنی Asus ExpertBook B3 با پردازنده اسنپدراگون و ویندوز 11 عرضه شد.

دیدگاهتان را بنویسید