فیل اسپنسر: نرخ رشد Game Pass روی کنسول ها کاهش یافته است

به گفته فیل اسپنسر، نرخ رشد سرویس Game Pass برای کنسول ها کاهش یافته است.

اخیراً فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت، در رویداد WSJ Tech Live اعلام کرد که اگرچه سرویس Game Pass به رشد قابل توجهی در پلتفرم رایانه شخصی ادامه می دهد، اما با کاهش نرخ رشد در کنسول ها مواجه است. اسپنسر در این رابطه افزود: من شاهد کاهش رشد بودم [سرویس گیم پس روی کنسول] من عمدتا به دلیل رسیدن به نقطه ای بود که با همه افرادی که می خواستند مشترک این سرویس شوند تماس گرفتیم.

به گفته مایکروسافت، در ژانویه 2022، سرویس Game Pass بیش از 25 میلیون مشترک داشت. علاوه بر این، این شرکت اخیراً در بیانیه ای به عنوان بخشی از تحقیقات آژانس نظارتی بریتانیا در مورد خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد، اعلام کرد که جامعه ای متشکل از 65 میلیون بازیکن کنسول دارد. اسپنسر در ادامه مصاحبه خود گفت که سرویس Game Pass حدود 10 تا 15 درصد از کل درآمد ایکس باکس را تشکیل می دهد و در حال حاضر سودآور محسوب می شود.

در حالی که به گفته اسپنسر رشد سرویس Game Pass روی کنسول ها کند شده است، مایکروسافت از شتاب قابل توجهی در رشد نسخه PC این سرویس خبر داده است. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، طی جلسه ای در سه شنبه گذشته اعلام کرد: «اشتراک Game Pass روی رایانه شخصی 159 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و ما در حال تغییر نحوه توزیع، تجربه و مشاهده بازی ها در فضای ابری هستیم. بیش از 20 میلیون نفر تا به امروز از این سرویس پخش بازی استفاده کرده اند.” در اوایل اکتبر، مایکروسافت اعلام کرد که خدمات اشتراک آن در سال 2021 حدود 2.9 میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد.

  فروش NieR Replicant ver.1.22474487139 از 1.5 میلیون نسخه فراتر رفت.

شما می توانید نظرات خود را در مورد آخرین اخبار بازی با تیم رومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید