فیل اسپنسر: Metaverse یک بازی ویدیویی بد است

فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت، در اظهارات اخیر خود در مورد Metaverse و وضعیت فعلی آن، آن را یک “بازی ویدئویی ضعیف” نامید. او هیچ تمایلی به گذراندن زمان در متاورس ندارد.

ایجاد نسخه ای از دنیای واقعی در فضای واقعیت مجازی همواره آرزوی چندین دهه علاقه مندان به فناوری و داستان های علمی تخیلی بوده است. با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر، این رویا بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده است. پروژه Metaverse اخیرا توسط مارک زاکربرگ و متا که قبلاً چندین سال با نام فیس بوک شناخته می شد، راه اندازی شد. مسلماً این نزدیکترین تلاشی است که تاکنون برای رسیدن به آن رویا دیده ایم. اما اگر این بهترین تلاش ما برای رویای متاورس است، باید بپذیریم که احتمالاً زمان زیادی طول خواهد کشید تا دنیای واقعیت مجازی مانند Ready Player One را ببینیم. در طول این مدت، اینترنت از این فرصت استفاده کرد و تقریباً همه چیزهایی را که متاورس تاکنون نشان داده است، به سخره گرفت. البته برخی از موارد او واقعا خنده دار به نظر می رسد. به عنوان مثال آخرین اعلامیه آنها در مورد اضافه کردن “پاها” به تجربه واقعیت مجازی Metaverse را در نظر بگیرید، که ظاهرا حتی آنطور که آنها می گویند کار نمی کند.

بر اساس گزارشی از تام وارن از The Verge، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس و یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های صنعت بازی در سال‌های اخیر، اخیراً دیدگاه‌های خود را در مورد Metaverse با برنامه WSJ Live در میان گذاشته و گفتگوهای جالبی داشته است. درباره وضعیت فعلی متاورس، فیل اسپنسر گفت که فناوری در حال حاضر “فقط یک بازی ویدئویی بد” است. «ایجاد متاورزی که مانند یک اتاق نشیمن در دنیای واقعی باشد چیزی نیست که بخواهم برای آن وقت بگذارم.» البته او همچنین اضافه کرد که این پدیده در مراحل اولیه فرآیند توسعه خود است و به آینده «تکامل» خواهد یافت.

  Honor 60 SE در پایگاه داده Geekbench یافت شد

مارک زاکربرگ در دنیای متاورس

متاورس تا کنون در بین کاربران و حتی کارمندان واقعی آنها محبوبیتی برای استفاده از آن نداشته است و اصلاً در وضعیتی که قرار است باشد نیست. باید گفت که تکاملی که فیل اسپنسر درباره آن صحبت می کند یک رویداد اجتناب ناپذیر است. واقعیت این است که متاورس در شرایط فعلی برای بسیاری از افراد اصلاً جذاب به نظر نمی رسد.

تنها چیزی که تاکنون از آن دیده‌ایم این است که افرادی تلاش می‌کنند چیزهای به ظاهر بی‌فایده بفروشند یا کارمندان شرکت را مجبور به کار در این فضا می‌کنند، که کیلومترها با رویاهایی که ما برای آن داشتیم فاصله دارد. کارکنان متاورس در این مدت کوتاه از آن خسته شدند. هیچ‌کس نمی‌خواهد کار خود را با هدفون‌های داغ و مزاحم سخت‌تر و غیرقابل تحمل‌تر کند که فقط او را در یک دفتر دیجیتال بدتر قرار می‌دهد. از طرفی کل ایده او در وهله اول جدید و بدیع نیست. پلتفرم هایی مانند VRChat سال هاست که وجود دارد و حداقل بازیکنان از استفاده از آن لذت می برند. بنابراین حداقل می دانیم که ممکن است متاورس سرگرم کننده باشد.

محیط کار در متاورس

در هر صورت باید گفت که قبل از هر چیز متاورس نیاز دارد تا سخت افزار مورد استفاده خود را به شیشه های کوچک، سبک و با کاربری آسان تبدیل کند. ظاهر و احساس دنیای متاورس نیز باید چندین برابر بهتر و جذاب‌تر شود، و کسانی که آن را توسعه می‌دهند باید بیشتر بر حس خوب آن تمرکز کنند تا اینکه چقدر می‌توان از کاربران پول بیشتری به دست آورد.

  دو بازی Mario Party در ماه آینده به سرویس Nintendo Switch Online می آیند

فیل اسپنسر باید با بسیاری از مخاطبانی که متاورس در تلاش برای جذب آن است موافق باشد. اگر آن‌ها می‌خواهند چیزی بسازند که سال‌ها مورد توجه کاربران باشد، باید افرادی را در تیم خود جذب کنند که واقعاً می‌دانند چگونه یک بازی ویدیویی عالی و موفق بسازند. چرا که در پایان، متاورس چیزی جز یک بازی بزرگ و باشکوه MMO نیست.

دیدگاهتان را بنویسید