تغییر تمرکز Square Enix از ژاپن به بازار جهانی

یوسوکه ماتسودا، رئیس اسکوئر انیکس، در گزارش مالی 2022 اعلام کرد که این شرکت تمرکز خود را به بازارهای جهانی تغییر می دهد.

صنعت بازی های ویدیویی واقعاً تغییر کرده است. بر کسی پوشیده نیست که ناشران بزرگ ژاپنی مانند کپکام، سگا و اسکوئر انیکس این روزها چشمشان به غرب است. زیرا ظاهرا کشور آنها به طور فزاینده ای از بازی های کنسول های معمولی دور می شود. در نیم دهه اخیر تغییر رویکرد شرکت ها در این حوزه نیز قابل توجه است.

Square Enix یکی از قدیمی ترین ناشران و توسعه دهندگان ژاپنی است که برای مدت طولانی بر بازار ژاپن تمرکز کرده است. اکنون یوسوکه ماتسودارئیس اسکوئر انیکس در گزارش مالی 2022 تایید کرد که تمرکز این شرکت از ژاپن به بازار جهانی تغییر کرده است.

یوسوکه ماتسودا در این مورد اظهار داشت: «در حال حاضر، برای شرکت‌هایی که در بازار ژاپن فعالیت می‌کنند، دستیابی به رشد گسترده در صنعت بازی‌های ویدیویی دشوار است. در نتیجه، تولید آثار موفقی که در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، برای کسب و کار ما بسیار مهم است. محصولاتی که مخاطبان و فروش بیشتری را به همراه دارند.

رئیس اسکوئر انیکس می‌گوید که امروزه با توجه به حجم و مقیاس توسعه بازی‌های گران قیمت، نمی‌توان تنها به بازار ژاپن تکیه کرد: «بازار ژاپن دیگر برای جبران هزینه‌های تولید آثار و کسب سود کافی نیست. بنابراین با فرض موفقیت در بازار جهانی، باید تلاش خود را در زمینه بازی سازی ادامه دهیم.»

با توجه به فروش بالای سری بازی های Persona، تعجب آور نیست که ناشران ژاپنی پس از سال ها تمرکز بر بازار کشور خود، بخواهند به بازارهای غربی نگاه کنند. به هر حال، چه خوب است که طرفداران در نقاط مختلف جهان برای آزمایش آثار ژاپنی، به خصوص بازی های ناشران بزرگ، نیازی به صبر طولانی ندارند.

  عرضه کارت‌های گرافیک Intel Arc A770 و A750 در آینده نزدیک

دیدگاهتان را بنویسید