تفسیر فیل اسپنسر در مورد بررسی نظارتی قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد

فیل اسپنسر فکر می کند که بررسی قرارداد خرید Activision Blizzard توسط رگولاتورها توسط مایکروسافت منصفانه و مجاز است.

زودترین فیل اسپنسررئیس بخش بازی مایکروسافت در رویداد Tech Live وال استریت ژورنال این هفته مصاحبه ای انجام داد و در مورد تلاش مایکروسافت برای خرید Activision Blizzard صحبت کرد. در حالی که رگولاتورها در سراسر جهان مشغول بررسی خرید پیشنهادی مایکروسافت از Activision Blizzard هستند.

در همین حال، سازمان انگلیسی CMA به طور خاص تحقیقات خود را در مورد این خرید احتمالی گسترش داد و نگرانی خود را در مورد آسیب دیدن پلتفرم پلی استیشن و سایر خدمات اشتراک گذاری بازی اعلام کرد. با این حال، مایکروسافت تاکنون در بیانیه های مختلف این نگرانی ها را رد کرده است. CMA اکنون تحقیقات رسمی خود را به مرحله دوم گسترش داده و تاریخ آزمایشی را 8 نوامبر سال جاری برای تایید معامله یا اتخاذ تصمیمات دیگر در مورد آن تعیین کرده است. از سوی دیگر، FTC آمریکا قرار است تا پایان نوامبر نظر خود را اعلام کند.

در همین راستا اسپنسر اعلام کرده است که معتقد است برای چنین قرارداد مهمی بررسی های دقیق لازم است و دائماً با سازمان های نظارتی در سراسر جهان دیدار می کند. اسپنسر توضیح داد: “ممکن است برای مردم تعجب آور باشد، اما من در انجام معاملات 70 میلیارد دلاری متخصص نیستم.” با این حال، می‌دانم که تمرکز ما بر گرفتن تأییدیه در حوزه‌های قضایی اصلی است، و برای آن زمان زیادی را با تنظیم‌کننده‌های بروکسل، لندن و اینجا با FTC ایالات متحده می‌گذرانم.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

من می گویم بررسی ها تا کنون بسیار منصفانه و صادقانه هستند. خرید بسیار خوبی است، شکی در آن نیست. مایکروسافت یک شرکت بزرگ در صنعت فناوری است و من فکر می‌کنم که لازم است خریدی در این مقیاس بررسی شود. من از زمانی که برای این بررسی ها صرف می شود قدردانی می کنم. ما واقعاً روی تأیید معامله در بازارها متمرکز هستیم و من به آن اطمینان دارم. من هفته گذشته در لندن بودم و هنوز با همه آژانس‌های نظارتی صحبت می‌کنم و مطمئن هستم که توافق را تایید خواهیم کرد.»

  آیا روزی در ساختمان هایی به بزرگی شهر زندگی خواهیم کرد؟

تاکنون، بسیاری از تحقیقات آژانس‌های نظارتی و بحث‌های مربوط به صنعت بازی درباره خرید اکتیویژن بیلیارد توسط مایکروسافت، بر فرانچایز عظیم Call of Duty متمرکز بوده است. اگرچه Xbox مرتباً ادعا می کند که قسمت های بعدی سری Call of Duty بر روی پلی استیشن عرضه خواهد شد، سونی به طور فزاینده ای اعتراض خود را به این خرید و تأثیر انحصاری Call of Duty بر پلتفرم پلی استیشن اعلام کرده است. به گفته سونی، پیشنهاد ایکس باکس برای نگه داشتن سری Call of Duty در پلی استیشن در آینده در بسیاری از سطوح ناکافی به نظر می رسد.

فیل اسپنسر در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال، بار دیگر موضع مایکروسافت را تکرار کرد و اعلام کرد که به انتشار نسخه های بعدی Call of Duty بر روی پلتفرم های پلی استیشن ادامه خواهد داد. اسپنسر استدلال کرد که به منظور گسترش تجارت در صنعت بازی، مایکروسافت بیشتر به رشد بازی های موبایل از طریق خرید اکتیویژن بلیزارد علاقه مند است. “برنامه ما این است که Call of Duty را به طور خاص روی پلتفرم پلی استیشن داشته باشیم، و این چیزی است که شما در مورد آن می‌پرسید، اما وقتی به برنامه‌هایمان فکر می‌کنم، Call of Duty را روی نینتندو سوییچ و سایر پلتفرم‌ها می‌خواهم.” اسپنسر گفت [نیز] دیدن اما وقتی صحبت از اهمیت این معامله برای ما می‌شود، وقتی آن مبلغ را خرج می‌کنید و به فرصت در بازی‌ها نگاه می‌کنید، فرصت واقعاً مربوط به پلتفرم موبایل است.

شخصیت هایی از آثار مختلف اکتیویژن بلیزارد

بیشتر صحبت‌هایی که پیش می‌آید در مورد کنسول‌ها و چگونگی تأثیر آن بر نحوه رقابت کنسول‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن با یکدیگر است. اما وقتی سه میلیارد نفر را در نظر بگیرید که بازی های ویدیویی بازی می کنند، تنها حدود 200 میلیون خانواده تجربه بازی روی کنسول را دارند. اکثر افرادی که بازی می کنند با دستگاهی که از قبل در جیبشان است این کار را انجام می دهند. یعنی تلفن همراهشان.

  اتریوم ریگ بهتر است یا اتریوم ماینر؟

رئیس بخش بازی های مایکروسافت معتقد است که ارزش Call of Duty Mobile بسیار جالب تر از آنچه دیگران در مورد تأثیر این خرید بر رقابت کنسول های ایکس باکس و پلی استیشن می گویند است. اسپنسر اضافه کرد: «آنچه واقعاً ما را به استودیوی King Activision Blizzard علاقه مند کرد، کاری بود که این تیم ها در ساختن چنین جوامع کاربری بزرگی روی موبایل انجام داده بودند. این مجموعه طبق معمول بر روی پلی استیشن منتشر خواهد شد. برنامه ما این نیست که مردم را در فضای ابری اغوا کنیم و نحوه بازی آنها را در فضای ابری تغییر دهیم یا بازی را در دو یا سه سال انحصار کنیم. قصد ما این است که انتشار Call of Duty را تا زمانی که منطقی باشد در پلی استیشن ادامه دهیم. “تکنولوژی همیشه در نوعی انتقال است.”

در نهایت می توانید نظرات خود را در مورد خبر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با تیم زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید