زیردریایی های بدون سرنشین هوشمند کلیک کنید

به گفته هوش مصنوعی، نمونه‌های اولیه زیردریایی بدون سرنشین و خودمختار فوق‌العاده بزرگ (XL-AUV) که توسط یک شرکت دفاعی ایالات متحده برای نیروی دریایی سلطنتی استرالیا ساخته می‌شود، پس از تحویل ظرف سه سال آینده ضد آب نخواهند بود. آب از آنها عبور می‌کند.

این زیردریایی ها که به اندازه یک اتوبوس مدرسه هستند توسط یک شرکت تابعه در استرالیا به نام Anduril Defense Technology Company ساخته شده اند.

دیوید گودریچ، مدیرعامل آندوریل می‌گوید: «همه XL-AUV‌ها دارای یک قاب آلومینیومی هستند که با پوسته‌ای سبک وزن پوشانده شده است که دارای شکاف‌هایی در آن است و کاملاً در زیر آب حرکت می‌کند».

وی افزود: پیشرانه مشترک با باتری در عقب، سیستم ناوبری و کنترل مشترک در مخروط دماغه خواهند داشت و قسمت میانی بدنه برای حمل بار طراحی شده است.

اگرچه گودریچ از انجام پیش‌بینی در مورد این محموله‌ها خودداری کرد، اما خاطرنشان کرد که این زیردریایی‌ها احتمالاً انواع مین‌گذاری، اقدامات متقابل مین، شناسایی، مراقبت و شناسایی را تسهیل خواهند کرد.

فوق هوشمند XL-UAV

هر نمونه اولیه از این زیردریایی بدنه ای دارد که به آب اجازه می دهد آزادانه از درون آن عبور کند. در نتیجه، این کشتی را می توان به سرعت و به راحتی ساخت، زیرا برای تبدیل بدنه آن به یک مخزن تحت فشار برای اسکان خدمه، نیازی به جوشکاری سنگین نیست.

گودریچ می‌گوید که ماژول‌های میانی می‌توانند طول‌های متفاوتی داشته باشند تا نیازهای خاص را برآورده کنند. باتری ها در برابر فشار مقاوم هستند و تمامی زیرسیستم های ناوبری و کنترل در مخازن تحت فشار همانند مخازن گاز پروپان هستند که در قسمت های مختلف زیردریایی قرار گرفته اند و حداکثر فضا را برای بار باقی می گذارند.

  موتورولا در حال کار بر روی یک گوشی فوق العاده قدرتمند با دوربین 200 مگاپیکسلی است

ماژول های بار این زیردریایی برد و استقامت آن را مشخص می کند. شرکت سازنده مدعی است که این زیردریایی قادر خواهد بود در کف اقیانوس تا عمق 6000 متری کار کند.

آندوریل قصد دارد از فناوری شرکت آمریکایی Dive Technologies استفاده کند که زیردریایی های بدون سرنشین ساخته است که برای ماموریت های چند هفته ای طراحی شده اند و می توانند تا 10 روز به طور مستقل عمل کنند.

گودریچ می گوید، پهپاد XL به هوش مصنوعی مجهز خواهد شد و می تواند به صورت مستقل عمل کند. زیرا جایی که زیردریایی ها می روند، اتصال بهینه وجود ندارد، بنابراین آنها باید فوق العاده هوشمند باشند. سیستم‌های خودمختار ما می‌توانند پردازش بسیار پیچیده‌ای برای انجام کارهایی مانند تحلیل سیستم پیشرانه، بازتاب‌های سونار و غیره داشته باشند. برای شناسایی و سایر وظایف ضروری. همچنین چندین راه وجود دارد که XL-AUV می تواند از طریق سیستم شبکه ارتباط برقرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید