سونی: استراتژی واقعی مایکروسافت تسلط بر بازار تیراندازی بزرگسالان است

سونی در بیانیه خود در رابطه با خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت ادعا کرد که هدف ایکس باکس بی رقیب شدن در بازار تیراندازی بزرگسالان است.

سونی در پاسخ به سؤالات اداره رقابت و بازار بریتانیا که تحقیقات خود را در مورد خرید پیشنهادی مایکروسافت از Activision Blizzard گسترش می دهد، گفت که استراتژی واقعی مایکروسافت در پشت این خرید این است که پلتفرم پلی استیشن را شبیه پلتفرم نینتندو و بی رقیب در زمینه تیراندازی بزرگسالان کند. بودن

Sony Interactive Entertainment در بیانیه‌ای ۲۲ صفحه‌ای استدلال کرد که اگر این معامله انجام شود، مصرف‌کنندگان اکوسیستم پلی‌استیشن را ترک می‌کنند، مایکروسافت می‌تواند قیمت ایکس‌باکس را افزایش دهد و توسعه‌دهندگان مستقل در نتیجه این تصمیم متضرر خواهند شد. همانطور که در ماه های اخیر شاهد بودیم، بیشتر محتوای بیانیه سونی بر روی سری Call of Duty و آسیب هایی که انحصاری بودن آن سری می تواند به برند پلی استیشن وارد کند، متمرکز بود.

سونی در بخشی از بیانیه خود ادعای مایکروسافت مبنی بر اینکه پلتفرم های دیگری مانند نینتندو قادر به توسعه بدون عوارض گمرکی بوده اند را رد کرد. سونی می گوید ادعای مایکروسافت بسیاری از حقایق را نادیده می گیرد. سونی استدلال می کند که استراتژی نینتندو با پلی استیشن و ایکس باکس متفاوت است. زیرا این پلتفرم به فرنچایزهای ۱۸ ساله عکاسی مثبت که مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد در انحصار آنها خواهد بود، متکی نیست. سونی در ادامه به این نتیجه رسید که استراتژی واقعی مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد حذف پلی استیشن از بازار تیراندازی بزرگسالان است، مانند نینتندو.

  معرفی قدرتمندترین کارت های گرافیک گیمینگ در سال 2022

شخصیت شبح از بازی Call of Duty: Modern Warfare

سونی در بیانیه ای گفت: مایکروسافت استدلال می کند که مدل متمایز نینتندو نشان می دهد که پلی استیشن برای رقابت موثر به سری Call of Duty نیاز ندارد. اما این [ادعا] این استراتژی واقعی مایکروسافت را آشکار می کند. مایکروسافت می خواهد پلی استیشن مانند نینتندو شود تا کمتر با ایکس باکس رقابت کند. همانطور که توضیحات نشان می دهد، پس از این خرید، ایکس باکس به یک فروشگاه بی رقیب برای تمامی فرنچایزهای تیراندازی کنسول های پرفروش مانند Overwatch، Call of Duty، II، Gears of War و Halo تبدیل خواهد شد.

در ادامه بیانیه سونی، بازی‌های اکتیویژن، به‌ویژه سری Call of Duty، برای پلی‌استیشن حیاتی هستند: «این سری عمیقاً در روح بازیکنان ریشه دارد. از زمانی که Duty Case برای اولین بار در سال 2003 منتشر شد، هر نسخه به طور مداوم در صدر جدول فروش قرار گرفته است. سونی سپس به درصد مخاطبان پلی استیشن که سری کالاف دیوتی را تجربه می کنند اشاره کرد و گفت که اگر این بازی انحصاری شود، پلی استیشن رقابت را می بازد.

Captain Price در بازی Call of Duty: Modern Warfare

سونی در ادامه توضیح داد: “مایکروسافت این حقایق را نادیده می گیرد و ادعا می کند که نینتندو بدون دسترسی به Call of Duty موفق بوده است.” این موضوع اشتباه است. شواهد متعددی شناسایی شده است که نشان می دهد نینتندو تجربه ای متفاوت از ایکس باکس و پلی استیشن ارائه می دهد. زیرا نینتندو بر روی انتشار بازی های خانوادگی تمرکز دارد که بسیار متفاوت از تیراندازی های PEGI 18+ مانند Call of Duty هستند. همانطور که CMA متوجه شد، اسناد ارائه شده توسط مایکروسافت نشان می دهد که این شرکت به طور کلی مالک پلی استیشن است. [به‌عنوان رقیب،] این امتیاز بالاتر از نینتندو است و نینتندو اغلب در هیچ رتبه رقابتی داخلی مایکروسافت غایب است.”

  تریلر جدید FIFA 23 بر روی بخش Ultimate Team متمرکز شده است

اگرچه خرید اکتیویژن بلیزارد توسط آژانس های نظارتی عربستان سعودی و برزیل تایید شد، سازمان رقابت و بازار بریتانیا اخیرا تحقیقات خود را به مرحله دوم گسترش داد. اتحادیه اروپا و FTC ایالات متحده نیز در حال بررسی این قرارداد هستند. CMA قبل از اتخاذ تصمیم نهایی تا 1 مارس 2023، از ورودی عمومی در مورد اکتساب دعوت کرده است.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید