قرارداد ادغام با مایکروسافت تنها راه برای ارائه بازی های Activision برای خدمات اشتراک است

اگر قرارداد اکتیویژن با مایکروسافت تایید نشود، این شرکت احتمالاً برنامه‌ای برای راه‌اندازی سرویس اشتراک خود یا انتشار بازی‌های خود بر روی Game Pass و PlayStation Plus ندارد.

اگر قرارداد ادغام Activision Blizzard با مایکروسافت تایید نشود، بازی‌های این شرکت در هیچ سرویس اشتراکی در دسترس نخواهند بود. در نامه ای مایکروسافت در یک پرونده 111 صفحه ای در سازمان رقابت بریتانیا اطلاعات جالبی در مورد دیدگاه های Activision در مورد خدمات اشتراک منتشر کرد. به گفته ردموندز، با استناد به اسناد داخلی و شهادت مدیران اکتیویژن، در صورت عدم تایید قرارداد ادغام، این شرکت برنامه‌ای برای عرضه بازی‌های اصلی خود در خدمات اشتراکی ندارد.

این مورد جالب است زیرا اکتیویژن قبلا با سونی قرارداد داشته است. این یک قرارداد بازاریابی و مجوز چند ساله با سونی بود که محتوای انحصاری برای پلی استیشن ارائه می کرد. بخشی از قرارداد تصریح می کند که اکتیویژن نمی تواند سری Call of Duty را روی Game Pass منتشر کند. طبق بیانیه جدید مایکروسافت به CMA، اکتیویژن هیچ برنامه ای برای عرضه این سری یا هر بازی بزرگ دیگری در Game Pass تحت هیچ شرایطی ندارد.

در صفحه پنج نامه، اکتیویژن هرگز محتوای جدیدتری را برای خدمات چندنفره اشتراکی منتشر نکرده است و هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار در آینده ندارد. بدون این معامله، محتوای Activision در هیچ سرویس اشتراک چند بازی در دسترس نخواهد بود. به همین دلیل، معامله تحت هیچ شرایطی نمی تواند رقابت را بدتر کند.

بازی های مختلف در سرویس Xbox Game Pass / Xbox Game Pass

اکتیویژن عناوین خود از جمله Call of Duty را به هیچ وجه از طریق سرویس های چند نفره اشتراکی در دسترس قرار نمی دهد و هیچ مدرکی مبنی بر تغییر این وضعیت در آینده قابل پیش بینی وجود ندارد. اسناد تجاری داخلی اکتیویژن، همراه با شهادت مدیران شرکت، نشان می دهد که هیچ برنامه ای برای انجام این کار در آینده بدون این معامله وجود ندارد.

  چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟

اکتیویژن نگران است که مشارکت در خدمات اشتراک ممکن است بر (نامشخص) تأثیر بگذارد و در نتیجه نام تجاری آن را کمرنگ کند و فروش بازی‌های خرید، به‌ویژه عناوین جدید را کاهش دهد. این منعکس کننده دیدگاه Activision است که حتی با رشد خدمات اشتراکی. این یک مانع بزرگ برای ناشران است که معمولاً موافق انتشار محتوای خود در خدمات اشتراک هستند، موقعیتی که در آینده تغییر نخواهد کرد.

نقشه بازی Verdansk 84 Call of Duty Warzone

دلیل این امر روشن است; انتشار یکسان بازی های Call of Duty در یک روز روی پلتفرم های مختلف تاثیر زیادی بر فروش آن خواهد داشت. حتی بازی‌های قدیمی‌تر این مجموعه فروش خوبی دارند و به عنوان مثال، در سال 2021، 25 میلیون نسخه از بازی‌های مختلف این مجموعه به فروش رفت. آن هم در سالی که به خاطر عملکرد ونگارد خوب تلقی نشد.

این مجموعه موفق است زیرا از فروش کلی بازی و فروش داخلی از طریق پرداخت خرد بهره می برد. اختلال در فروش کلی بازی تاثیر بسزایی در سود آن خواهد داشت. به عنوان مثال، Modern Warfare 2 تنها در 10 روز بیش از 1 میلیارد دلار از فروش کلی در تمام پلتفرم ها به دست آورد.

به همین دلیل است که آثار شرکت Take-Two Interactive در روز انتشار بر روی سرویس Game Pass موجود نمی باشد و به همین دلیل این شرکت به صورت انتخابی و محدود از این سرویس پشتیبانی می کند. همچنین مشخص شد که Activision قصد ندارد سرویس اشتراک چند بازی خود را برخلاف سایر سرویس‌ها مانند Ubisoft Plus و EA Play راه‌اندازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید