نقد و بررسی بازی A Plague Tale: Requiem

A Plague Tale: Requiem دنباله‌ای بزرگ‌تر، تأثیرگذارتر و تقریباً از هر نظر بهتر از نسخه قبلی است که یکی از آثار ارزشمند امسال محسوب می‌شود. بررسی بازی را دنبال کنید.

اولین نسخه از مجموعه A Plague Tale در سال 2019 منتشر شد و داستان خواهر و برادرهایی به نام آمیسیا و هوگو را روایت می کرد که در دنیایی بی رحم و طاعون زده به دنبال درمانی برای بیماری عجیب هوگو می گشتند و در همان زمان دچار بیماری می شدند. مراقب موش ها، نیروهای تفتیش عقاید، و خطرات هادس و دیگران باشید. این بازی با استقبال نسبتاً خوبی روبرو شد و اگرچه دارای نقاط ضعف آشکاری بود، اما به طور کلی یک اثر فوق العاده به حساب می آمد. حالا دنباله این بازی با نام A Plague Tale: Requiem مدتی است که منتشر شده و استودیو Asobo سعی کرده تجربه بسیار بهتر و کامل تری را در این نسخه ارائه دهد. اما آیا در این راه موفق شد؟ لطفا ابتدا بررسی ویدیویی بازی را مشاهده کنید تا بتوانیم به این سوال با دقت بیشتری پاسخ دهیم:

در یوتیوب تماشا کنید

از همان دقایق ابتدایی شروع A Plague Tale: Requiem، با دیدن کیفیت بصری بالای آن و همچنین مقدمه داستان، می توان فهمید که با تجربه بسیار دقیق تری نسبت به نسخه قبلی مواجه خواهیم شد و با گذشت زمان، ما شروع می کنیم به این باور که این جزئیات و وسعت بیشتر به طور کامل در تمام جنبه های سازنده بازی احساس می شود. بحث در مورد تاریخ نیز از این قاعده مستثنی نیست. روند بازی چند ماه پس از اتفاقات نسخه اول شروع می شود و شاهد بازی و خوش گذرانی آمیشیا و هوگو با لوکاس هستیم تا اینکه دو شخصیت اصلی بازی قلعه ای را باز می کنند و اتفاقات ناخوشایندی را در آنجا تجربه می کنند. پس از این اتفاق، شخصیت های بازی به منطقه ای به نام می روند پروونس، جایی که آنها امیدوارند درمانی برای بیماری هوگو پیدا کنند. با این حال، اوضاع آنطور که انتظار داشتند پیش نمی‌رود و ظهور مجدد موش‌ها و همچنین تهدیدات انسان‌ها، آمیشیا و هوگو را مجبور می‌کند تا برای یافتن درمانی راهی سفری خطرناک شوند.

محیط شهری و گل در بازی A Plague Tale: Requiem

با به تصویر کشیدن پیوند عاطفی بین خواهر و برادر، بازی هرگز افراطی و اغراق آمیز نمی شود و این تصمیم هوشمندانه تاثیر داستان را چند برابر می کند.

استودیو Asobo بدیهی است که سعی کرده است در A Plague Tale: Requiem دید وسیع تری از داستان داشته باشد. این بدان معناست که داستان اصلی همچنان تلاش خواهران و برادران داستان است، اما در این بین شاهد اتفاقات کوچک زیادی نیز هستیم که در نتیجه داستان بازی بسیار جزئی تر، پیچیده تر و پیچیده تر شده است. البته جذابتر از نسخه قبلی و مهمتر از چنین مقایسه ای. واقعیت این است که در مجموع بازی واقعاً روایت زیبایی دارد و عوامل مختلفی برای شاهد داستانی شیرین دست به کار شده اند. یکی از این عوامل وجود شخصیت های مختلف است که هر کدام پیچیدگی های خاص خود را در بازی دارند. در بازی شاهد شخصیت های مختلفی هستیم که هر کدام در مقطعی از بازی در کنار یا در مقابل شخصیت های اصلی قرار می گیرند و یکی از ویژگی های مثبت آنها پیچیدگی رفتار و ویژگی های اخلاقی آنهاست که باعث شده است تمایز سیاه و سفید در بازی نسبت به روایت‌های کلیشه‌ای مبهم‌تر است و به همین ترتیب، برخی رویدادهای بازی با محوریت این شخصیت‌ها غیرقابل پیش‌بینی می‌شوند که تاثیر آن‌ها را افزایش می‌دهد. در واقع، تیم نویسندگی بازی به خوبی به دلیل استفاده از شخصیت‌ها فکر کرده و در نتیجه از آن‌ها شخصیت‌های باورپذیری می‌سازد که باعث می‌شود مخاطب با آنها ارتباط بهتری برقرار کند.

  تایید ساخت بازی چند نفره در سری Horizon توسط گوریلا گیمز

شخصیت آمیشیا در A Plague Tale: Requiem

ما در مورد تأثیر آن صحبت کرده‌ایم، و باید بگوییم که با همه این‌ها، A Plague Tale: Requiem برگ برنده اصلی روایی فیلم این است که چگونه رابطه برادرانه ویژه بین هوگو و آمیسیا را توصیف می‌کند. واقعیت این است که وقتی با اثری طرف هستیم که داستانی احساسی را روایت می کند، همه چیز آن اثر مانند راه رفتن روی لبه تیغ است. زیرا اندکی اغراق، احساسات به تصویر کشیده شده را تباه و بیش از حد غیر واقعی می کند که مخاطب را خسته می کند. اما اگر نظر من را بپرسید، Requiem این جنبه را بسیار خوب و هوشمندانه انجام داد. ویژگی های رفتاری فردی دو شخصیت اصلی بازی مانند معصومیت خاص هوگو و شجاعت آمیشیا ناشی از عشق او به برادرش است و گاهی به لطف دیالوگ نویسی هوشمندانه بازی، می بینیم که چقدر سعی می کند ترس هایش را حفظ کند و با آن مبارزه کند. از یک سو و به اصطلاح شیمی خاص این دو شخصیت که ناشی از علاقه متقابل آنهاست، رابطه این دو شخصیت را به برگ برنده اصلی داستان بازی تبدیل کرده است.

صحنه شب در A Plague Tale: Requiem

به عبارت دیگر، رابطه آمیشیا و هوگو با چنان ظرافت های شگفت انگیزی روایت و خلق می شود که در نتیجه، اتفاقاتی که برای آنها می افتد و یک سری پیچش های داستانی بسیار خوب بازی، تأثیر زیادی بر روی مخاطب می گذارد. شاید حتی پس از اتمام Requiem، ذهن شما برای مدتی تحت تأثیر اتفاقات آن قرار گیرد. به طور کلی، داستان A Plague Tale: Requiem احساس می کند که مکانیسم های مختلف آن بسیار خوب و هماهنگ با هم کار می کنند و نتیجه یک داستان احساسی، شگفت انگیز و ارزشمند با محوریت ارتباط عاطفی بین شخصیت های آمیشیا و هوگو است که البته دارای یک چند دقیقه اضافی و اضافی، اما کل داستان آنقدر شگفت انگیز است که تقریباً می توانیم از گیم پلی که بعد از چند دقیقه از ریتم خارج می شود چشم پوشی کنیم. البته برای رسیدن داستان به این سطح از تاثیرگذاری و کیفیت، نباید از نقش ایجاد فضای مناسب برای بازی غافل شد. A Plague Tale: Requiem از نظر بصری و شنیداری واقعاً زیبا است و مهمتر از چشم نواز بودن، این جنبه ها کاملاً با فضای کلی بازی مطابقت دارند. جلوه های بصری و موسیقی به خوبی در خدمت روایت کلی است و احساسات و تنش بازی به لطف این ویژگی ها بهتر به مخاطب منتقل می شود.

گذر از موش ها در A Plague Tale: Requiem

اگرچه در کل داستان در A Plague Tale: Requiem بسیار مهم است، اما برخلاف نسخه قبلی که پس از مدتی گیم پلی یکنواخت شد، این بار سازندگان سعی کرده اند ساخته خود را در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشند. برای این منظور، آمیسیا از شخصیت تقریباً بی دفاع نسخه قبلی به یک مبارز بالغ تر در Requiem تبدیل می شود. جنگنده ای که تجهیزات بیشتری دارد و می تواند با هدف قرار دادن دشمنان با سنگ یا تیرکمان و همچنین استفاده از مخفی کاری دشمنان را از بین ببرد. البته، اگرچه آمیشیا در این زمینه ها قوی تر می شود، اما Requiem به هیچ وجه یک تجربه اکشن نیست که در آن بتوانید با هر نوع سلاحی دست به کشتار بزنید. محدودیت هایی مانند عدم وجود تیرهای زیاد برای تیرکمان که اصلی ترین سلاح کشنده بازی است و یا بی اثر بودن پرتاب سنگ به دشمنان با زره های سنگین و کلاه ایمنی، تاکید اصلی بازی را مخفی کاری و چندین بار می کند. باید از میان بوته ها خزیده و راه خود را از میان دشمنان پیدا کنید. چنین تعادلی از نظر القای ترس ناشی از احساس ضعف شخصیت های بازی در برابر تهدیدات دنیای پیش رو نیز مهم است و همچنین تنش کلی را افزایش می دهد.

  راه حلی امیدوارکننده برای درمان طاسی

اگرچه داستان رنگارنگ ترین عنصر تجربه کلی بازی است، اما گیم پلی بازی در این نسخه بسیار پیشرفت کرده و تنوع آن باعث می شود روند تقریبا 20 ساعته A Plague Tale: Requiem یکنواخت و تکراری نباشد.

روند کلی A Plague Tale: Requiem به مبارزه و رویارویی با دشمنان محدود نمی شود. درست مانند نسخه قبلی، در این بازی نیز ماوس ها تاثیر زیادی در جریان کلی دارند و حتی مقایسه و میزان حضور آن ها به طرز وحشتناکی افزایش یافته است که به خصوص در برخی قسمت ها باعث می شود احساس ترس واقعی در بازی حاکم شود. . برای عبور از این موجودات همچنان به عناصری مانند آتش وابسته هستید که به طرق مختلف در دسترس هستند و به نوعی باید با حل معماها و گرفتن بهترین تصمیم ممکن راهی برای عبور از موانع و موش ها پیدا کنید. در این میان، بخش کیمیاگری بازی نقش مهمی ایفا می کند. آمیشیا با استفاده از موادی که پیدا می کند این توانایی را دارد که آیتم هایی بسازد که مثلاً باعث شعله ور شدن اجسام در محیط، خاموش کردن آتش، افزایش شدت آن و اتفاقات دیگر شود و از اینجا به بعد بازی به بازیکن این آزادی را می دهد که به هر نحوی که می خواهند از این آیتم ها برای حل پازل یا حتی از بین بردن دشمنان استفاده کنند.

ارتقاء تجهیزات در بازی A Plague Tale: Requiem

دیگر معماهای رایج که حل برخی از آنها به کمک شخصیت های دیگر نیاز دارد و همچنین امکان ارتقاء تجهیزات که با یافتن منابع ویژه قابل انجام است، از دیگر ویژگی های روند بازی A Plague Tale: Requiem است. البته مهارت های خود آمیسیا نیز قابل ارتقا است که برای این منظور اگر بازی را مخفیانه تری انجام دهید مهارت های شخصیت در این زمینه ارتقا می یابد و به عبارتی سیستم ارتقای کلی به صورت خودکار است و بستگی به سبک شما دارد. یک بازی. در کل گیم پلی نسخه قبلی A Plague Tale دارای محدودیت هایی بود که پس از مدتی تجربه کلی را یکنواخت کرد و با در نظر گرفتن این موضوع، تیم سازنده توانستند تنوع بیشتری به گیم پلی کلی در Requiem بدهند. تعادل بسیار خوب بین اکشن و مخفی کاری و آزادی عمل مناسبی که هنگام حل پازل یا رویارویی با موش ها مشاهده می کنیم، باعث شد تا گیم پلی پویاتری داشته باشیم. همچنین، گاهی اوقات بازی مخاطب را در سناریوهایی مانند فرار از حمله موش‌ها یا قسمت‌های اکشن کامل قرار می‌دهد که تنش بسیار بالایی نیز دارند. البته در کنار تمامی این ویژگی های مثبت، Requiem گاهی اوقات دچار باگ هایی نیز می شود و به دلیل عدم موفقیت مکانیک های لازم برای گذراندن این قسمت از بازی، مجبور می شوید که چک پوینت یا حتی این قسمت را به طور کامل زنده کنید.

  غیرفعال کردن DLC و چند نفره برای نسخه های قدیمی تر Assassin's Creed در آینده نزدیک

شخصیت های بازی A Plague Tale: Requiem در بین بیماران

بازی اگرچه ایراداتی دارد اما از نظر فنی و بصری واقعا زیباست و همین امر باعث ایجاد فضایی سنگین، تاثیرگذار و جلب توجه می شود که حتی بر قدرت داستان نیز افزوده است.

قبلاً به اتمسفر فوق العاده و زیبایی صوتی و بصری بازی اشاره کرده بودیم و ذکر این ویژگی خالی از لطف نیست که علاوه بر همه جنبه های دیگر، A Plague Tale: Requiem دنیای بسیار گسترده تری نسبت به نسخه قبلی دارد. به این ترتیب ماجراجویی شخصیت های بازی ما را به مکان های مختلفی می برد که هر کدام حال و هوا و حال و هوای خاص خود را دارند و از محیط های تاریک شهر شاهد هستیم که وحشت ناشی از ظهور موش ها بر آن غلبه می کند. به دشت های وسیع و سرسبز علاوه بر این که هر یک از این مناطق با جزئیات بصری واقعاً بالایی طراحی شده اند، بازی حتی این امکان را فراهم می کند که گاهی اوقات به مسیر اصلی داستان در آنها اهمیت ندهید و می توانید با کاوش در محیط و گاهی اوقات حل معماهای محیطی به موارد مخفی دست پیدا کنید. برای نوشتن این نقد، هر دو نسخه PC و Xbox Series S بازی تست شده اند و کیفیت بصری Requiem در هر دو نسخه واقعا بالا است، اما در نسخه Xbox گاهی اوقات شاهد افت فریم محسوسی در محیط های شلوغ هستید، به خصوص زمانی که آنجا وجود دارد. تعداد زیادی از موش ها برای شرکت در ما هستند.

مناظر زیبا در بازی A Plague Tale: Requiem

به طور کلی، A Plague Tale: Requiem نسبت به نسخه قبلی پیشرفت بسیار خوبی دارد و برای کسانی که اصلا نسخه قبلی را نداشتند، بازی بسیار ارزشمندی است. داستان تاثیرگذار و احساسی بازی به لطف دیالوگ های قدرتمند، شخصیت پردازی بسیار مناسب شخصیت ها و توجه به جزئیات ریز که از اغراق احساسی آزاردهنده جلوگیری می کند، مخاطب را به خود جلب می کند و این گیم پلی متوسط ​​به قدری جذاب است که تقریباً 20 ساعت از تجربه بازی همچنان سرگرم کننده و جذاب باقی می ماند Requiem از طریق سرویس GamePass نیز در دسترس است و این باعث می شود ارزش تجربه آن برای کاربران این سرویس بالاتر باشد، اما حتی اگر مشترک GamePass نیستید، توصیه می کنم تجربه این را از دست ندهید. بازی که قطعا یکی از کارهای خوب امسال است.

نقد بازی بر اساس نسخه PC و Xbox Series S نوشته شده است

دیدگاهتان را بنویسید