بر اساس گزارش منتشر شده، اعضای فعلی و سابق فرام سافت ور از دستمزد پرداختی این استودیو ابراز نارضایتی کرده اند و به نظر می رسد این دستمزد کمتر از میانگین دستمزد این صنعت در ژاپن باشد.
طبق گزارش رسانه ای GameIndustry، اعضای فعلی و سابق FromSoftware، سازنده بازی Elden Ring، از میزان دستمزد پرداختی این استودیو ناراضی هستند. در آگهیهای شغلی فعلی این استودیو نیز به حقوق کمتر از میانگین دستمزد در صنعت بازیسازی ژاپن اشاره شده است. با توجه به هزینه زندگی و اجاره ماهانه در توکیو، جایی که استودیوی FromSoftware در آن قرار دارد، جای تعجب نیست که منابع گفته اند حقوق کافی نیست و ظاهراً سایر افراد در استودیو نیز از حقوق خود راضی نیستند.
گفت: خروجی با چندین کارمند استودیو صحبت کرد. با این حال، آنها به صورت ناشناس مصاحبه شدند، زیرا استودیو اجازه مصاحبه با افراد را نمی دهد، حتی اگر آنها دیگر در استودیو استخدام نباشند. اگرچه در استودیو بحرانی وجود دارد، اما اکثر اعضا از سیاست اضافه کاری و دستمزد پایین شکایت دارند. یک منبع گفت که پرداخت اضافه کاری بعد از نیمه شب نصف نرخ عادی ساعتی است که برای ژاپن غیرمعمول است. زیرا نرخ ساعتی در این کشور بعد از نیمه شب افزایش می یابد.
مطابق با Salary Explorer، حقوق ماهانه معمولی در صنعت بازی ژاپن بین 231000 ین (1675 دلار) تا 735000 ین (5328 دلار) است. اما جای خالی FramSoftware، از جمله هنرمند مفهومی، طراح حرکت و مدلساز شخصیت، از 220000 ین برای یک کارمند معمولی شروع میشود. اطلاعات مربوط به Career Connection همچنین می گوید که میانگین حقوق سالانه یک کارمند این استودیو حدود 3.41 میلیون ین (تقریباً 25 هزار دلار) است. در حالی که این رقم برای کارکنان Atlus حدود 5.2 میلیون ین (نزدیک به 38000 دلار) است.
این منبع نشان می دهد که اجاره ماهانه در توکیو نزدیک به 203730 ین (1477 دلار) و هزینه های زندگی تقریباً 138984 ین (1008 دلار) است. این بدان معناست که کارمند استودیو FramSoftware برای تنظیم درآمد و هزینه های خود مشکل دارد.