بر اساس یک گزارش جدید، مایکروسافت در مراحل اولیه ساخت یک اپلیکیشن چندکاره به دستور مدیر عامل ساتیا نادلا است. نادلا از توسعه دهندگان شرکتش خواسته است که از موتور جستجوی بینگ به عنوان پلتفرمی برای ساخت یک برنامه فوق العاده و ادغام با سرویس ها و برنامه های دیگر مانند Microsoft Teams و Outlook استفاده کنند.
در حالی که مشخص نیست که آیا مایکروسافت واقعاً یک برنامه همه کاره را در نهایت عرضه خواهد کرد یا خیر، افراد نزدیک به این شرکت می گویند که ساتیا نادلا در تلاش است تا زمینه را برای یکپارچگی بهتر بین موتور جستجوی بینگ این شرکت و سایر محصولات تلفن همراه آن فراهم کند. به عنوان مثال، او به تیم توسعه بینگ دستور داد تا جستجو را با پیامهای Teams و ایمیلهای Outlook ادغام کنند و اشتراکگذاری نتایج جستجو در پیامها را آسانتر کند. سخنگوی مایکروسافت هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است.
مک رومر نوشت: مایکروسافت شرکتی نیست که خدمات و محصولات آن فقط به مصرف کنندگان عادی ارائه شود، زیرا اکثر درآمدهای آن از فروش نرم افزار و خدمات به شرکت ها است. این شرکت اعلام کرد که با ارائه خدمات مستقیم به مشتریان در قالب یک برنامه چند منظوره، انگیزه بیشتری برای ترغیب آنها به استفاده از برنامه های خود ایجاد می کند. غول نرم افزاری مستقر در ردموند قبلاً نتوانسته بود برنامه های اصلی یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند TikTok و Pinterest را بدست آورد. برنامه هایی که می توانند جزئی از برنامه های بزرگ این شرکت باشند.
گزارش اخیر همچنین به تلاش های ناموفق مایکروسافت در گذشته برای پیشی گرفتن از گوگل و تبدیل شدن به موتور جستجوی پیش فرض کاربران در سراسر جهان اشاره می کند.
گوگل سالانه میلیاردها دلار به اپل می پردازد تا موتور جستجوی خود را به عنوان گزینه پیش فرض آیفون ها حفظ کند. اگرچه کاربران میتوانند موتور پیشفرض مرورگر خود را تغییر دهند، اما اکثر آنها نمیدانند یا حتی نمیدانند که این امکان وجود دارد، که موتور جستجوی Bing مایکروسافت را در تنگنا قرار میدهد.
بر اساس گزارشها، سازنده ویندوز تلاش کرده است موتور جستجوی پیشفرض گوگل را در آیفون غول فناوری کوپرتینویی طی مذاکراتی با مدیران ارشد اپل پایان دهد، اما هر بار شکست خورده است.
به گفته یکی از کارمندان سابق مایکروسافت، این شرکت به طور دورهای پیشنهاداتی را به اپل ارائه کرده است تا بینگ را به موتور جستجوی پیشفرض آیفون تبدیل کند، اما گوگل هر بار برنده این معامله بوده است. این شخص گفت که مذاکرات معمولاً مستقیماً بین نادلا و مدیران ارشد اپل پشت درهای بسته انجام می شود و بسیاری از مدیران ارشد مایکروسافت از جزئیات این فرآیند اطلاعی ندارند.
گزارش بالا همچنین اشاره میکند که مایکروسافت در سال 2012 یک کمپین روابط عمومی راهاندازی کرد تا نشان دهد که چگونه Bing برای افراد کم بینا از گوگل در دسترستر است، اما چنین حقههایی برای رضایت اپل کافی نبودند.
منبع: آخرین خبر