در پاسخ به شکایت جدید FTC، مایکروسافت اعلام کرد اطلاعاتی مانند تاریخ عرضه یا قیمت بازیهای Callof Duty را نمیداند.
یک سال پیش در همین ماه بود که مایکروسافت اعلام کرد 68.7 میلیارد دلار برای خرید اکتیویژن بلیزارد هزینه خواهد کرد. در آن زمان مایکروسافت می خواست «مجموعه ای از بازی های افسانه ای و معروف» مانند Call of Duty و Warcraft را به دست آورد. به خود می بالید، اما حالا که گیمرها و قانون گذاران نگران عدم عرضه بازی های مهمی مانند ندای وظیفه در پلی استیشن، وکلای مایکروسافت ناگهان شروع به وانمود کردن کردند Call of Duty آنقدرها هم که سونی ادعا می کند مهم و خاص نیست.
اکنون مت استولر، نویسنده و مدیر تحقیقات پروژه آزادی اقتصادی آمریکا، در پاسخ 37 صفحه ای مایکروسافت به شکایت FTC، این موضوع را توییت کرد. او در دفاع از خرید میلیاردی خود اظهارات عجیبی کرد:
مایکروسافت اعلام کرده است که دانش یا اطلاعات کافی در مورد Call of Duty برای اثبات ادعاهای مطرح شده و تصوراتی که برخی از شرکت های صنعت بازی در مورد Call of Duty دارند، ندارد. یا زمانی که اولین بازی از این سری منتشر شد. علاوه بر این، زمان بندی عرضه بازی های این سری یا منابع و بودجه ای که اکتیویژن دارد Call of Duty، از جمله تعداد استودیوهایی که روی این بازیها کار میکنند، اختصاص میدهد و کاملاً ناآگاه است.»
صرف نظر از آنچه مایکروسافت با FTC مشترک است او می خواهد آن را ثابت کند، با یک جستجوی ساده در گوگل در دسترس است، باورش سخت است که این شرکت جزئیاتی در مورد بودجه و تعداد استودیوهای کالاف دیوتی نداشته باشد. البته مایکروسافت با استناد به اسنادی که توسط اپل و اپیک گیمز کورت منتشر شد، گروهی به نام «تیم استراتژی و برنامهریزی کسبوکار صنعت بازی» تشکیل داد که وظیفه آن بررسی رقبا و اهداف خرید احتمالی از این شرکت است. قطعاً اطلاعات سادهای مانند تعداد استودیوهایی که روی بازیهای Call of Duty کار میکنند در اختیار آنها قرار میدهد.
مایکروسافت و نینتندو به توافق رسیدند که بازی های Call of Duty به مدت 10 سال بر روی پلتفرم های نینتندو عرضه شوند و این پیشنهاد به سونی نیز ارائه شد. این غول ژاپنی پیش از این پیشنهاد سه ساله مایکروسافت را رد کرده بود، اما هنوز به طور علنی در مورد پیشنهاد جدید اظهار نظر نکرده است.