این آخر هفته چه بازی کنیم: از Titanfall تا یک شوتر مستقل

در مقاله ای که در این آخر هفته چه بازی کنیم، به دو بازی تیراندازی خواهیم پرداخت. یکی یک کار بزرگ از یک شرکت بزرگ و دیگری یک تجربه مستقل و ارزشمند. با زومجی همراه باشید.

طبق معمول چهارشنبه‌ها، این هفته در قسمت دیگری از مقالات آخر هفته، دو بازی را ارائه خواهیم داد، هر دو در ژانر شوتر. بازی اول توسط استودیو معروف Respawn ساخته شده است و بازی دوم یک تجربه مستقل با ایده ای جالب است. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، به بازی ها می پردازیم:

اجرای دیوار در Titanfall 2

بازی Titanfall 2

اولین بازی این هفته Titanfall 2 محصول 2016 استودیو Respawn است. اثری که برخلاف نسخه اولش، بخش داستانی ارزشمندی هم داشت و صراحتاً دلیل اصلی معرفی آن، القای تجربه بخش داستانی آن است.

وینس زامپلا و جیسون وست نام های بسیار معروف و تاثیرگذاری در ژانر شوتر هستند. آنها ابتدا استودیوی Infinity Ward را که ما با سری بازی های Call of Duty می شناسیم تأسیس کردند و همین برای درک تأثیر آنها در دنیای بازی کافی است. با این حال، ما در حال حاضر هیچ کاری با Infinity Studio نداریم. زامپلا و وست پس از جدایی از استودیو، Respawn را در سال 2010 تأسیس کردند و Titanfall 1 اولین انتشار آنها بود. این بازی در سال 2014 منتشر شد و داستان سازندگان آن در کنار کیفیت خوب خود بازی باعث فروش خوب آن شد. این برای دریافت مجوز نسخه بعدی کافی بود. البته با اختلاف زیاد!

در واقع، پس از نسخه اول، زامپلا و وست به این نتیجه رسیدند که اگر بازی داستانی داشته باشد، می تواند حتی موفق تر و ماندگارتر باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتند در نسخه دوم یک قسمت داستانی داشته باشند و جالب اینکه از همان ابتدا به اعضای تیم سازنده اعلام کردند که سعی کنند قسمت داستانی بازی شبیه به سری Call Duty نباشد. و این با توجه به اینکه سابقه بسیاری از اعضای استودیو برای آنها کمی سخت و عجیب بود. یکی از اقدامات انجام شده در این راستا، برگزاری رویدادهایی به سبک GameJam (رویدادی که افراد برای مدت محدودی بازی می‌سازند) در استودیو بود تا اعضای مختلف بتوانند ایده‌های داستانی خود را به تجربیات تجربی تبدیل کنند. نتیجه چنین برنامه هایی ایجاد مکانیک های مختلف بازی بود و تنها پس از آن سازندگان به سراغ مواردی مانند داستان رفتند.

  Like a Dragon 8 معرفی شد

صحنه انفجار در Titanfall 2

در این سبک از کار روی بازی، ایده های ارزشمندی مطرح شد که شکل کلی بازی Titanfall 2 را شکل داد، به عنوان مثال در ابتدا سعی کردند ویژگی های کلی گیم پلی نسخه اول را در قسمت داستانی بازی حفظ کنند، اما پایان نتیجه جالب نبود به همین دلیل شاهد تغییرات زیادی در مکانیک عمومی و تیراندازی بازی هستیم. سازندگان در این راه از آثار مختلفی الهام گرفتند و به عنوان مثال یکی از نکات جالب و ارزشمند قسمت داستانی بازی، رابطه نزدیک بین شخصیت انسانی او و تایتان او است که به گفته سازندگان، الهام گرفته شده است. توسط فیلم هایی مانند پلیس بورلی هیلز که در آن یک شخصیت با یک همراه رابطه صمیمی دارد. همچنین بازی هایی مانند BioShock یا حتی Portal منبع الهام مهمی برای Titanfall 2 بودند و علاوه بر مبارزه و تیراندازی، شاهد جنبه های پازلی و پلتفرمینگ نیز در بازی هستیم.

نتیجه همه این ها یک بخش کمپین ارزشمند و دوست داشتنی در بازی Titanfall 2 است که رابطه جالبی بین شخصیت اصلی و تایتانش به تصویر می کشد و علاوه بر داشتن داستانی جذاب، مکانیک های بسیار باکیفیتی از نظر گیم پلی ارائه می دهد. Titanfall 2 هنوز هم از نظر گرافیکی حرف های زیادی برای گفتن دارد و قطعا از این نظر مخاطب را ناامید نخواهد کرد. به طور کلی Titanfall 2 پس از انتشار با استقبال خوبی روبرو شد و نسخه پلی استیشن 4 متا 89 را دریافت کرد. واقعیت این است که پس از 6 سال، شاید چندان منطقی نباشد که این بازی را برای قسمت چندنفره اش که واقعا جذاب و هیجان انگیز بود توصیه کنیم. ، اما اگر قسمت داستانی بازی را تجربه نکرده اید، قطعا از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد.

  عملکرد بازی RTX 4080 تا 19٪ سریعتر از RTX 3090 Ti

پوستر شخصیت اصلی بازی Superhot

بازی فوق العاده داغ

اگر Titanfall توسط برخی از برجسته‌ترین چهره‌های ژانر تیراندازی اول شخص ساخته شده است، بازی Superhot، دومین بازی این هفته، روندی کاملا متفاوت را طی کرد و نتیجه خلاقانه یک پروژه بسیار ساده است که از یک مسابقه به یک اثر واقعاً ارزشمند تبدیل شد.

در سال 2013، رویدادی به نام چالش 7 روزه FPS برگزار شد که در آن توسعه دهندگان و علاقه مندان به بازی باید در عرض هفت روز یک شوتر اول شخص ایجاد می کردند. پیوتر ایوانسکی یکی از افرادی بود که به همراه دوستانش در این رویداد شرکت کرد و با الهام از بازی مبتنی بر فلش به نام Time4Cat که در آن زمان تنها با حرکت گربه در بازی اتفاق می افتاد، اثری به نام Superhot ساخت که It با استقبال بسیار خوبی در مراسم مذکور مواجه شد. این پروژه که در آن زمان در مجموع سه مرحله داشت، بعداً به طرق مختلف در دسترس عموم قرار گرفت و در سال 2014 یک کمپین Kickstarter سرمایه کافی برای تبدیل آن به یک عملیات چند مرحله ای جمع آوری کرد و در سال 2016، نهایی شد. نسخه مونتاژ شد بازی منتشر شد.

گیم پلی فوق العاده داغ

Superhot از بسیاری جهات اثری متفاوت در ژانر شوتر محسوب می شود. از یک طرف روند بازی به گونه ای است که زمان تنها در زمان حرکت یا تیراندازی شخصیت اصلی بازی با سرعت عادی جریان دارد و این به بازی حال و هوای خاصی می بخشد و به جای تند و به اصطلاح. ، مانند امتحان کردن یک پازل، باید مدام به حرکت بعدی خود فکر کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. البته ایوانسکی معتقد است که Superhot یک بازی پازلی نیست، بلکه یک تیراندازی است. زیرا در بازی های معمایی معمولا تنها یک راه برای پیشرفت وجود دارد و بازیکن باید آن را پیدا کند اما در بازی Superhot بسته به خلاقیت خود می توانید مرحله را به روش های مختلف کامل کنید.

  آخرین آمار فروش انگلستان؛ PS5 در رتبه دوم و F1 22 در صدر

بازی Superhot جدا از گیم پلی مخصوص به خود، از نظر طراحی بصری با استفاده از رنگ های سفید، مشکی و قرمز، دارای سبک و سبک منحصر به فردی است. این ظاهر مینیمالیستی، علاوه بر جلوه های بصری مختلفی که ایجاد می کند، تمرکز بر روی دشمنان و واکنش به موقع را آسان می کند. Superhot تبدیل به یک تجربه موفق و پرطرفدار در این مجموعه شد و حتی بعدها محتوای مستقل دیگری از آن به نام Superhot: Mind Control Delete ارائه شد که پیشنهاد می کنم اگر از تجربه نسخه اصلی لذت بردید و راضی بودید، آن را امتحان کنید.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با زومجی و کاربران آن در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید