سونی سال هاست که روی پروژه کنترلر لئوناردو کار می کند

سونی سال هاست که روی پروژه کنترلر لئوناردو کار می کند که برای بازیکنانی با شرایط خاص طراحی شده است.

در سال‌های اخیر، سونی در ارائه گزینه‌های دسترسی در بازی‌های ویدیویی برای بهبود تجربه بازیکنان با شرایط خاص پیشگام بوده است و تاکنون چندین جایزه را برای تلاش‌های خود در The Last of Us: Part 2، Horizon Forbidden West و God of دریافت کرده است. جنگ راگناروک. به نظر می‌رسد این تلاش به یک علامت تجاری برای استودیوی پلی‌استیشن تبدیل شده است و سازندگان با هر بازی برجسته‌ای که منتشر می‌کنند، تلاش‌های جاه‌طلبانه‌ای را ارائه می‌کنند. نتیجه توسعه گزینه‌های دسترسی، امکان تجربه بازی‌ها توسط بازیکنان بیشتر است.

با این حال به نظر می رسد سونی از نظر ارائه سخت افزار مناسب برای بازیکنان با شرایط خاص از بازار عقب مانده است. در حالی که کنسول پلی استیشن 5 دارای طیف وسیعی از ویژگی های دسترسی مفید است، مانند توانایی بزرگ کردن صفحه نمایش یا تغییر طرح کلید، دستگیره DualSense خود می تواند مانعی برای بازیکنان با شرایط فیزیکی خاص باشد. در واقع حفظ این دسته بندی می تواند برای برخی افراد چالش برانگیز باشد.

به همین دلیل است که سونی اخیرا اکسس کنترلر جدید خود را با نام Project Leonardo معرفی کرده است که به گفته جیم رایان، رئیس پلی استیشن، این دسته از مدت ها قبل در حال توسعه بوده است. رایان گفت: “پروژه لئوناردو محصولی است که ما سال ها در حال توسعه آن بوده ایم و هدف ما ایجاد چیزی واقعا منحصر به فرد برای پاسخگویی به نیازهای طیف گسترده ای از بازیکنان با نیازهای فیزیکی متفاوت است. این واقعا یک جعبه ابزار برای سفارشی کردن تجربه بازی شما به روشی است که می خواهید.”

  تاریخ نمایش کرید 3 با بازی مایکل بی جردن به تعویق افتاد

کلیدهای قابل تنظیم کنترلر Project Leonardo PlayStation 5

سونی این کنترلر را نه تنها به عنوان یک گیم پد، بلکه به عنوان یک قطعه سخت افزاری توصیف می کند که کاملاً قابل تنظیم است. یکی از ویژگی های کلیدی این کنترلر طراحی ماژولار آن است که به کاربر اجازه می دهد هر طور که می خواهد از آن استفاده کند. در همین رابطه، سو موریموتو، طراح پروژه لئوناردو گفت:

ما در نهایت بر روی طراحی کنترلر تقسیم تمرکز کردیم که به شست چپ و راست اجازه می‌دهد تقریباً آزادانه حرکت کند و نیازی به نگه داشتن چنگال نباشد. این کنترلر دارای دکمه های انعطاف پذیر و آنالوگ قابل تعویض است. از آنجایی که بازیکنان می توانند دسته را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنند، هیچ شکل استاندارد تعریف شده ای برای آن وجود ندارد. ما می خواهیم به بازیکنان این توانایی را بدهیم که پیکربندی های خود را ایجاد کنند.”

جیم رایان سپس به اهداف سونی برای توسعه این کنترلر اشاره کرد: «ما به سوی آینده ای حرکت می کنیم که در آن بازیکنان با هر توانایی می توانند از بازی لذت ببرند. استودیو پلی‌استیشن و تیم‌های توسعه محصول ما مشتاق هستند تا این امر را انجام دهند، چه با ارائه تنظیمات دسترس‌پذیری درون بازی و ویژگی‌های رابط کاربری پلتفرم، یا با راه‌اندازی محصولات جدیدی مانند Project Leonardo. ما امیدواریم که صنعت بازی فراگیرتر شود و ما خوشحالیم که نقش خود را در این مسیر ایفا کنیم.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید