Become Gambit معرفی بازی جدید سازندگان Shodo Tactics

استودیو mimimi بازی های استراتژی مخفی کاری خود را با عرضه Shadow Tactics: Blades of the Shogun در سال 2016 آغاز کرد و طولی نمی کشد که این تازه وارد که به سبک آشنای بازی های کماندویی ساخته شده است، توجه گیمرها را به خود جلب خواهد کرد. جذاب، Shadow Tactics مورد استقبال مثبت منتقدان و گیمرها قرار گرفت و موفقیت اولیه این استودیو نوپا را رقم زد.

این موفقیت باعث شد استودیو MiMiMi عنوان دیگری به سبک مشابه بسازد. برای پروژه بعدی، استودیو به سراغ سری بازی های قدیمی Desperados رفته و وظیفه ساخت نسخه سوم این سری بازی معروف و محبوب را بر عهده می گیرد. خوشبختانه بازی Desperados 3 پس از عرضه در سال 2020 با استقبال گرم همگان مواجه خواهد شد و به این ترتیب این استودیوی آلمانی به عنوان یکی از بهترین توسعه دهندگان بازی های استراتژی مخفی کاری که قبلاً به عنوان بازی های تاکتیکی شناخته می شدند، نام خود را بر سر زبان ها انداخته است. ثابت می کند. اکنون و پس از انتشار بسته الحاقی Shodo Tactics، سازندگان بالاخره آخرین پروژه خود را با نام Shadow Gambit: The Cursed Crew رونمایی کردند. این بار به نظر می رسد که ما در دنیای دزدان دریایی پنهان شده و نقشه می کشیم!

در Shadow Gambit با گروهی از دزدان دریایی برای یافتن گنج کاپیتان مردخای افسانه ای سفر می کنیم. گفته می شود این گنج منبعی از قدرت های جادویی است! اعضای گروه برای یافتن این گنج به زنجیره ای از جزایر به نام جزایر کارائیب می روند. این جزایر تحت کنترل نیروهای تفتیش عقاید قرار دارند. اعضای این فرقه با قدرت های ماوراء طبیعی و هرکسی که از این قدرت ها استفاده می کند دشمنی دارند. از آنجایی که تیم ما متشکل از گروهی از دزدان دریایی نفرین شده است، بدون شک طعمه خوبی برای نیروهای تفتیش عقاید خواهیم بود!

برای جابجایی بین جزایر، اعضای گروه از یک کشتی “تسخیر شده” به نام رد مارلی استفاده می کنند که به عنوان یک مرکز عمل می کند. این به این معنی است که در بین مراحل می توانیم در اطراف کشتی قدم بزنیم و با خدمه صحبت کنیم.

مرد لاغر

در جریان ارائه بازی، سازندگان توانایی های سه نفر از اعضای تیم را فاش کردند. قهرمان فیلم Shodo Gambit زنی به نام Afia است که شمشیری درست وسط سینه اش گیر کرده است! به نظر می رسد شخصیت آفیا توانایی مشت زدن قابل توجهی دارد که کمی بیش از حد قدرتمند به نظر می رسد. شخصیت بعدی یک دختر فرانسوی به نام Gaëll است که سلاح اصلی او یک توپ جنگی است. با استفاده از این توپ می توانید یکی از اعضای دوست یا دشمن را قورت دهید و آن را به جایی دورتر پرتاب کنید! شخصیت سوم آقای مرکوری است که یک لنگر بزرگ بر روی شانه خود حمل می کند. با استفاده از این لنگر می توانید یک پورتال روی زمین باز کنید و از مکان دیگری خارج شوید.

در طول بازی و یافتن “مروارید سیاه” افراد بیشتری به تیم اضافه می شوند. بنابراین، در نهایت به تیمی متشکل از هشت دزد دریایی می رسیم که هر کدام دارای قدرت جادویی خاص خود هستند. علاوه بر این، در طول بازی و برای آشنایی بیشتر و بهتر با خط داستانی شخصیت ها، به ماموریت های ویژه ای نیز برای هر یک از آن ها برمی خوریم.

  آیفون 14 دارای 2 ترابایت فضای ذخیره سازی خواهد بود!

شخصیت های بازی Shodo Gambit

یکی از تغییرات اصلی در بازی Shodo Gambit امکان انتخاب شخصیت های مورد نظر برای انجام هر ماموریت است. در واقع قبل از شروع ماموریت، بازی تعداد شخصیت های مورد نیاز برای انجام ماموریت را به ما می گوید و ما می توانیم از بین اعضای تیم که فکر می کنیم توانایی های بهتری برای انجام ماموریت دارند انتخاب کنیم. در این میان، برخی از شخصیت ها در کنار هم بهتر عمل می کنند و برخی از توانایی های آنها می تواند برای مراحل خاصی بهتر باشد.

البته همچنان می توانید هر مرحله را با هر ترکیبی از اعضای تیم به پایان برسانید، اما کار منطقی این است که با توجه به چالش های هر ماموریت، توانایی های شخصیت ها را انتخاب کنید. این بدون شک یکی از بزرگترین تغییرات Meimei جدید نسبت به بازی های قبلی او خواهد بود.

شخصیت های بازی Shodo Gambit

علاوه بر آزادی عمل در انتخاب شخصیت ها، در Shodo Gambit می توانیم نحوه ورود و خروج از مراحل را نیز انتخاب کنیم. از آنجایی که ماموریت های این بازی در جزایر مختلفی انجام می شود، به این معنی است که قبل از شروع هر مرحله می توانید نقطه ورود هر جزیره را انتخاب کرده و سپس شخصیت های خود را بر اساس مسیری که انتخاب کرده اید بچینید. هر یک از جزایر بازی بسته به اندازه و ابعاد خود از چندین ماموریت مختلف تشکیل شده است. انتخاب یک بازه زمانی در شب یا روز برای گذر از مرحله که به نظر می رسد تغییرات کوچکی در چالش های هر ماموریت دارد، از دیگر ویژگی های جدید این بازی است.

با این حال به نظر می رسد ساختار و آرایش دشمنان از همان منطق بازی های قبلی استفاده می کند. البته این بار دشمنان بازی نیز قدرت های ماورایی دارند. مثلا در این بازی با دشمنی روبرو هستیم که می تواند چند ثانیه قبل حرکات ما را ببیند و حدس بزند! اگر ساخته‌های قبلی MiMiMi را تجربه کرده‌اید، باید به خوبی بدانید که در بازی‌های این استودیو از مکانیزمی برای به تاخیر انداختن یا توقف زمان استفاده می‌کردیم تا در فرصتی مناسب، طرحی را ترسیم و اجرا کنیم. در Shadow Gambit، سازندگان دوباره از مکانیزم توقف زمانی مشابه استفاده کردند. این بار اما استفاده از این مکانیسم توجیهی نیز سابقه دارد. ظاهرا دزدان دریایی از قدرت جادویی کشتی خود برای متوقف کردن زمان استفاده می کنند.

بازی Shodo Gambit قرار است در سال 2023 برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس منتشر شود که در زیر می توانید اولین تریلر این بازی را مشاهده کنید.

به هر حال، ضرری ندارد که تغییرات جدید معرفی شده را کمی بیشتر مرور کنیم. یکی از انتقاداتی که به بازی های قبلی استودیو Mimey وارد شد این بود که تنها یک راه برای تکمیل هر سطح وجود دارد. Shodo Gambit جدیدترین بازی استودیو Mimei است که با وجود اینکه همچنان یک بازی استراتژیک مخفیانه است اما این بار قرار است یک محیط سندباکس را در اختیار ما قرار دهد. البته این تنها به حق انتخاب بیشتر در مورد نحوه ورود و خروج از هر ماموریت محدود می شود، اما همچنان می تواند ارزش تکرار ماموریت های بازی را افزایش دهد.

  1xbet Registro En México Rápido 1xbet Registrarse En Mexico

یکی دیگر از تغییرات این بازی جدید که جلب توجه می کند و باعث نگرانی می شود، قدرت جادویی شخصیت ها است. اگر به خاطر داشته باشید، در بازی Desperados، هر سه شخصیت ایزابل از قدرت های جادویی مانند کنترل ذهن استفاده می کردند. کارگردان بازی قبلا در مصاحبه خود با زومجی گفته بود:

کاری که ما با Desperados انجام دادیم و کمی جنبه‌های جادویی به بازی اضافه کردیم، فکر می‌کردیم شاید بیشتر روی آن قسمت کار کنیم و من احساس می‌کنم این به ما آزادی بیشتری در طراحی می‌دهد و بنابراین می‌توانیم مهارت‌ها و مکانیک‌های جدیدی به دست آوریم. بر اساس ایجاد جادو در بازی. چون فکر می کنم اگر بخواهیم همیشه به واقعیت تکیه کنیم، شاید ایده های کمتری داشته باشیم. این یکی از دلایلی است که ما از شخصیت ایزابل (که قدرت جادویی دارد) در Desperados 3 استفاده کردیم. درست است که حضور او در واقعیت منطقی به نظر نمی رسید، اما در نهایت مخاطب می تواند قدرت های او را بپذیرد، که می تواند کنترل ذهن و به بند کشیدن دشمنان.

درست است که نتیجه این اتفاق همانطور که اعضای استودیو انتظار داشتند منجر به ایجاد تنوع در گیم پلی مبتنی بر واقعیت بازی می شود، اما باید اعتراف کرد که ایزابل شخصیت قوی تری نسبت به بقیه شخصیت های بازی محسوب می شد. بازی:

ما از قبل می دانستیم که این توانایی بسیار قوی خواهد بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مکانیسم ارتباط بین دو شخصیت را به تصویر ایزابل اضافه کنیم. زیرا می دانستیم که می توانیم این مکانیسم را در هر مرحله ای مطرح کنیم. به همین دلیل به دشمنان بیشتری نیاز داشتیم که مشکلی برای اضافه کردن دشمنان به آنها نداشتیم. اما برای کنترل ذهن باید تصمیم سختی می گرفتیم، اما در نهایت گفتیم استفاده از این قدرت را محدود می کنیم و با ایجاد این محدودیت، اکنون می دانیم که اکثر آنها این توانایی را برای بعد ذخیره می کنند.

ایزابل تنها شخصیتی بود که در بازی Desperados از قدرت های جادویی استفاده کرد، اما در نسخه جدید Mime، همه اعضای تیم باید از قدرت جادویی خود استفاده کنند. قدرت هایی که حتی در تریلرهای بازی هم خیلی قوی به نظر می رسند. برای درک تاثیر این مکانیک های جدید بازی و اینکه چقدر ممکن است چالش های بازی را ساده کرده باشند، بدون شک باید تا انتشار نسخه نهایی بازی صبر کنیم. تا آن زمان، تنها می‌توان امیدوار بود که سازندگان با افزایش تعداد دشمنان یا پیچیده‌تر کردن ساختار طراحی هر مرحله، این حجم از توانایی‌های شخصیتی جدید و قدرتمند را تعدیل کرده باشند.

در کنار قدرت های جدید، دادن حق انتخاب شخصیت ها به بازیکن بدون شک یکی از بهترین تصمیماتی است که میمی برای ساخته جدیدش تاکنون گرفته است! البته بازیکنان برای یافتن ترکیب بهتر باید هر ماموریت را چندین بار طی کنند و این به ماموریت های بازی ارزش تکرار بالایی می دهد.

  نیم نگاهی: تفاوت های Call of Duty Warzone 2.0 و نسخه اول

شخصیت های بازی Shodo Gambit

به گفته کارگردان بازی، یکی از چالش های ساخت بازی های تاکتیکی به طور همزمان، طراحی مکانیزم سیو و لود در این بازی ها است که اگر از علاقه مندان به این سبک باشید، بدون شک با این مکانیسم مهم در بازی ها آشنا هستید. بازی طراحی به اصطلاح ذخیره و بارگذاری دستی در این دوره و زمان کمی دور از ذهن به نظر می رسد. کارگردان بازی در این خصوص گفت:

چیزی که همیشه به آن فکر می کنم حذف مکانیسم ذخیره و بارگذاری سریع در این بازی ها است. من شخصاً این کار را دوست دارم و در مورد آن زیاد صحبت می کنیم. خیلی ها فکر می کنند که این مکانیزم واقعا قدیمی است و می گویند اگر روزی بخواهیم یک بازی RTT بسازیم، اول این مکانیسم ذخیره و لود را تغییر می دهیم. اما همه فکر می کنند زمانی که باید کل فرآیند طراحی صحنه را تغییر دهید ایجاد چنین تغییری بسیار آسان است. اما شاید در نهایت نتیجه بهتر شود و بازی به بازی بهتری تبدیل شود.

به نظر می رسد اعضای MiMiMi سرانجام در ساخته جدید خود این تغییر اساسی را در بازی ایجاد کرده اند، هرچند به جای حذف مکانیسم ذخیره و بارگذاری، تصمیم به تغییر نام آن گرفته اند. به این ترتیب در طول بازی می توانید از قدرت کشتی جادویی خود استفاده کنید (مثلاً) فعالیت های خود را از هر نقطه ای که می خواهید ذخیره کنید و (مثلا) هر بار که مرتکب اشتباه می شوید به گذشته برگردید. این بدان معناست که سازندگان مانند مکانیسم توقف زمان در بازی، به سادگی یک منطق داستانی برای مکانیسم ذخیره ترتیب داده اند تا این مکانیسم در دنیای بازی نیز منطقی به نظر برسد. البته به نظر می رسد که بازیکن مجبور نیست از این «حالت» جدید استفاده کند و می تواند بازی را با همان مکانیزم ذخیره و بارگذاری سنتی به پایان برساند.

اعضای استودیوی MiMei از ابتدا به دنبال راهی برای ساده سازی ارتباط کاربر با بازی های مخفی کاری همزمان بودند و سعی کردند این سبک از بازی ها را برای گیمرهای بیشتری در دسترس قرار دهند. چالش در دسترس قرار دادن بازی برای بیشتر گیمرها، به خصوص گیمرهایی که تا به حال با این سبک بازی مواجه نشده بودند، به یکی از چالش های اصلی این استودیو تبدیل شد. با این حال، اعضای استودیو تاکید کردند که این دسترسی نباید به قیمت ساده‌سازی بازی و حذف چالش‌های آن تمام شود. از سوی دیگر، به نظر می رسد این بار برای اولین بار است که استودیو انتشار خود بازی را بر عهده گرفته است. اعضای استودیو تاکید کردند که این امر به آنها اجازه می دهد در طول طراحی و توسعه بازی آزادی عمل کامل داشته باشند و بر اساس علایق و سلیقه خود تصمیم بگیرند. حالا فقط باید منتظر بود و امیدوار بود که این آزادی عمل در کنار تغییرات جدید نتیجه مثبتی هم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید