مایکروسافت این خرید را تبلیغ کرد 69 میلیارد دلار اکتیویژن بلیزارد در ایستگاه های متروی لندن است.
پسندیدن تام ورن Verge گزارش داد که مایکروسافت در حال تبلیغ این خرید است 69 میلیارد دلار اکتیویژن بلیزارد در لندن است. این تبلیغ در ایستگاههای متروی لندن پخش شد و ادعا کرد که سری Call of Duty برای آن در دسترس خواهد بود 150 میلیون بازیکن دیگر نیز در دسترس خواهند بود. همچنین یک کد QR در انتهای آن وجود دارد که بازیکنان را برای معامله به وب سایت مایکروسافت هدایت می کند.
ویدیوی تبلیغات مایکروسافت در متروی لندن در توییتر
این آخرین تلاش مایکروسافت برای تبلیغ این معامله است و قبلاً شاهد تبلیغات تمام صفحه در روزنامه های انگلیسی بوده ایم. مایکروسافت همچنان ادعا می کند که در صورت تکمیل این معامله، مجموعه Call of Duty برای 150 میلیون بازیکن جدید منتشر خواهد شد. این ادعا مبتنی بر تعهد مایکروسافت به نینتندو برای راهاندازی بسته نینتندو سوییچ با تقریباً 125 میلیون کاربر و 25 میلیون کاربر GeForce Now است.
تبلیغ مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد در روزنامه فایننشال تایمز
پس از این شکایت، ردموندی ها قراردادهای 10 ساله ای را برای فروش عناوین ایکس باکس و اکتیویژن بلیزارد در چندین پلتفرم شخص ثالث امضا کردند تا نگرانی های ضد انحصار را برطرف کنند. این معاملات شامل معاملات با Boostroid، یک سرویس بازی ابری، Ubitus، یک ارائه دهنده سرویس ابری Nintendo Switch، و EE، یک ارائه دهنده خدمات تلفن همراه است.
مایکروسافت سعی کرد به آژانسهای نظارتی رقابت مانند کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) و سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) توجیه کند که پس از اتمام معامله، کارهای Activision Blizzard، از جمله Call of Duty، برای او انحصاری نخواهد بود. سرویس بازی ابری تصمیم نهایی CMA در مورد این معامله در 6 می (26 آوریل) اعلام خواهد شد.
اگرچه این سازمان در ابتدا گفته بود که تکمیل این معامله باعث کاهش رقابت و قیمت های بالاتر، انتخاب کمتر یا خلاقیت کمتر برای گیمرهای بریتانیا می شود، اما بعداً نظر خود را تغییر داد. هفته گذشته، سونی این تغییر قلب را شگفتانگیز، منحصر به فرد و غیرمنطقی دانست.