در این قسمت از برنامه ریلود به سراغ بازی Resident Evil 4 می رویم و در کنار داستان ساخت این نسخه موفق و پرطرفدار از سری بازی های رزیدنت، مروری بر تفاوت های نسخه اصلی و نسخه اصلی خواهیم داشت. نسخه جدید منتشر شده
با انتشار Resident Evil 4 در سال 2005، سری Resident استودیو Capcom وارد دوره جدیدی شد. در این نسخه از بازی که دیگر یک بازی ترسناک بقا به حساب نمی آمد، بلکه یک بازی اکشن تمام عیار بود، بر خلاف نسخه های کلاسیک، خبری از دوربین ثابت نبود و اعضای استودیو یک بازی روی شانه را انتخاب کرده بودند. زاویه دوربین برای بازی آنها اما این تغییر اساسی مورد استقبال همگان قرار گرفت تا جایی که زاویه دوربین این بازی و سیستم هدف گیری آن به استاندارد جدیدی در بازی های ویدیویی تبدیل شد. جدای از زاویه دوربین، Resident Evil 4 یک شوتر سوم شخص مهیج و جذاب نیز به حساب می آمد که به لطف گیم پلی روان و جذاب، ارزش تکرار بالایی داشت. این موارد باعث می شود نسخه چهارم بازی نه تنها یکی از موفق ترین بازی های Resident، بلکه یکی از ماندگارترین بازی های تاریخ باشد.
همانطور که می دانید اخیرا کپکام در ادامه روند بازسازی بازی های قدیمی سری رزیدنت اویل، در جدیدترین اثر خود به سراغ بازی Resident Four و این نسخه نسبتا مدرن بازی رفت که در طول سال ها یک بار پورت و حتی ریمستر شد. برای پلتفرم های مختلف، در حال حاضر در دسترس است. بازسازی شده است. ناگفته نماند که این نسخه از بازی همانند نسخه های ریمستر قبلی با استقبال گرم خریداران مواجه شد. در این برنامه از Reload مروری خواهیم داشت بر رویکرد کپکام به مقوله بازسازی و بازسازی به همراه تجربه نسخه های قدیمی و جدید Resident Four و دلایل نقاط قوت و ضعف این نسخه از بازی.
در یوتیوب تماشا کنید