فرانک اوکانر، رئیس هیلو، ظاهراً پس از نزدیک به دو دهه کار بر روی این مجموعه، تصمیم به ترک مایکروسافت گرفته است.
343 Industries یکی از چندین استودیو ایکسباکس بود که تحت تأثیر اخراجهای گسترده مایکروسافت در اوایل سال جاری قرار گرفت و دورهای پر از تحول را پشت سر میگذارد. جوزف استاتنمدیر ارشد نوآوری Halo Infinite اخیراً تأیید کرد که تصمیم گرفته است مایکروسافت را ترک کند. اکنون در میان جدیدترین اخبار بازی، متوجه شدیم که ظاهرا یکی از چهره های کلیدی در توسعه سری بازی های Halo نیز راه خود را از مایکروسافت جدا کرده است.
ظاهراً طبق گزارش رسانه ای Windows Central فرانک اوکانر، کارگردان سری هیلو مایکروسافت را ترک کرد. به روز رسانی اخیر در صفحه لینکدین فرانک اوکانر نشان می دهد که او در ماه آوریل مایکروسافت را ترک کرد.
فرانک اوکانر از سال 2004 روی سری Halo کار کرده است و تقریباً دو دهه پیش با Halo 2 شروع شد. او یکی از چهره های کلیدی در رشد و توسعه سری بازی های Halo در نظر گرفته می شود و در نهایت مدیر ارشد نوآوری این سری شد. مایکروسافت و 343Industries هنوز در مورد جدایی فرانک اوکانر اظهار نظری نکرده اند.
گزارش ها حاکی از آن است که استودیو 343 صنایع در حال تغییر است و در حال حاضر هیچ پروژه ای در سری هیلو توسعه نمی دهد. با این حال، Certain Affinity به کار بر روی قسمت Tatanka از Halo Infinite ادامه می دهد. به نظر می رسد که 343Industries موتور Slipspace را رها کرده و می خواهد از Unreal Engine 5 برای توسعه کارهای آینده خود استفاده کند.
مدتی پیش مایکروسافت تایید کرد که استودیو 343 صنایع به توسعه بازی های Halo در آینده ادامه خواهد داد.