به گزارش دویچه وله، از Chat JPT بخواهید مکانهایی را در مایورکا که هنوز پر از گردشگران نشدهاند، توصیه کند و مناظر و رستورانهای معروف آنجا را که در هر کتاب راهنما موجود است، پیشنهاد کند. این ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی بازدید از کلیسای جامع پالما، شهر محبوب و زیبای سولر و بستنی فروشی صد ساله Can Doan de Saigo را توصیه می کند. به عبارت دیگر، اگر به دنبال جواهرات پنهان در مسیر گردشگری هستید، به JPT Chat اعتماد نکنید.
وقتی صحبت از نکات داخلی می شود، معمولاً به ترجیحات و تجربه شخصی مربوط می شود که من به عنوان یک مدل هوش مصنوعی ندارم. اگر به مشاوره خاص و شخصی نیاز دارید، پیشنهاد من این است: با راهنمایان محلی یا افراد محلی که میتوانند راهنماییهای داخلی به شما ارائه دهند، مشورت کنید.
بدون گلوله نقره ای
با این حال، درخواستهای سادهتر و واضحتر حوزهای هستند که JPT Chat در آن برتری دارد. اگر از چت بات بپرسید که چگونه با اتوبوس به Placa de España در مرکز پالما بروید، پاسخی سریع و دقیق دریافت خواهید کرد. به همین ترتیب، اگر از Chat JPT درباره سوبراسادا، یک سوسیس سنتی فلفل قرمز مایورکا بپرسید، پاسخی به همان اندازه معتبر دریافت خواهید کرد.
این از سوال خبرنگار دویچه وله مشخص می شود که آیا انعام دادن در این جزیره مرسوم است یا خیر، که او پاسخ داد که 10 درصد عموماً سخاوتمندانه در نظر گرفته می شود.
Wolfram Höpken، استاد انفورماتیک کسب و کار در دانشگاه علوم کاربردی Ravensburg-Weingarten در جنوب آلمان، میگوید: «دیری نمیگذرد که چت رباتهای خاص گردشگری ما را در شهرها راهنمایی میکنند. این فناوری قطعا به اندازه کافی پیشرفته است. برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر به طور گسترده در سایر زمینه های گردشگری استفاده می شود.
هوش مصنوعی در حال حاضر فراگیر شده است
امروزه از هوش مصنوعی بیشتر برای بهینه سازی عملیات شرکت استفاده می شود، اگرچه مسافران همیشه از این موضوع آگاه نیستند. به عنوان مثال، خطوط هوایی از هوش مصنوعی برای پیش بینی تعداد مسافرانی که پروازهای خود را لغو می کنند، استفاده می کنند. سایر شرکت ها برای شناسایی رزروهای آنلاین جعلی به چنین فناوری تکیه می کنند. در ونیز از هوش مصنوعی حتی برای کنترل جمعیت استفاده می شود.
هاپکن میگوید: «هماکنون اپلیکیشنهای هوش مصنوعی وجود دارد که توسط مسافران، ارائهدهندگان خدمات، مقاصد سفر و پلتفرمهای سفر آنلاین استفاده میشود.
مسافران یا افرادی که به تازگی برای تعطیلات برنامه ریزی می کنند ممکن است در زمینه های دیگر نیز با سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی مواجه شده باشند. این روزها، اگر با یک اپراتور تور بزرگ تماس بگیرید، به احتمال زیاد یک ربات چت آنلاین است تا یک شخص واقعی. سپس سیستم های هوشمندی وجود دارد که برای مثال توسط پلتفرم های رزرو هتل برای ارائه پیشنهادات متناسب با نیازها و ترجیحات مشتری استفاده می شود.
آخرین اما نه کم اهمیت، ربات ها به تدریج وظایفی را که توسط کارکنان هتل و رستوران انجام می شود بر عهده می گیرند.
با این حال، روباتهایی که ظروف کثیف را از روی میز رستوران جمعآوری میکنند و به آشپزخانه میبرند، چندان پیچیده نیستند. هاپکن گفت: «این نوع رباتها واقعاً نمیتوانند به طور مستقل در رستورانها حرکت کنند.» آنها آن را دریافت خواهند کرد، اما در برخی مناطق دیگر مورد بررسی قرار نمیگیرند.
به چت JPT کورکورانه اعتماد نکنید
هاپکن متقاعد شده است که فناوری هایی مانند چت GPT اهمیت فزاینده ای پیدا خواهند کرد. پاسخ های نادرست یا کاملاً نادرست به چت بات ها در حوزه گردشگری می تواند عواقب جدی یا خطرناک تری نسبت به سایر زمینه ها داشته باشد، به خصوص در مورد پرس و جو از سفر. برای مثال، هر کسی که توصیه Chat JPT را برای بازدید از کاخ ماریونت مایورکا، اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی در حومه پالما دنبال کند، ناامید خواهد شد زیرا درهای آن به روی عموم باز نیست.
باید دید آیا چت بات ها یا چت بات ها واقعا جایگزین راهنماها یا راهنماهای آزموده شده و واقعی سفر و گردشگری خواهند شد یا خیر. Chat JPT به نظر نمیرسد به این زودیها چنین قدرتی داشته باشد و در پاسخ به سوال خبرنگار دویچه وله گفت: «اگرچه میتوانم به عنوان یک دستیار دیجیتال مفید باشم، اما فکر نمیکنم بتوانم تجربیات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارم. نظرات.” که کتاب های راهنما و مردم محلی را ارائه می دهند.
منبع: آخرین خبر