مدیر توسعه مستقل سونی در مصاحبه ای جدید بر اهمیت خلاقیت در صنعت بازی تاکید کرد.
شوهی یوشیدا، توسعهدهنده افسانهای پلیاستیشن در مصاحبهای جدید با The Guardian درباره اهمیت تنوع خلاقانه در بازیهای ویدیویی صحبت میکند. با توجه به اینکه یوشیدا 59 سال سن دارد و تمام تاریخ برند پلی استیشن سونی را دیده است، او همچنان معتقد است که صنعت بازی هرگز از سرگرم کننده بودن دست نخواهد کشید. یوشیدا در حال حاضر به عنوان رئیس پشتیبانی توسعه بازی مستقل در سونی کار می کند. او فردی است که برای طرفداران صنعت بازی شناخته شده است، به ویژه به دلیل رویکرد خلاقانه و مشتاقانه اش برای توسعه بازی های ویدیویی منحصر به فرد.
این تهیه کننده معروف در مصاحبه خود به Journey اشاره کرد و توضیح داد: زمانی که Journey تمام جوایز بازی سال از جمله بهترین بازی مستقل و بهترین بازی در برابر همه عناوین AAA را برد، توانست رویکرد جدیدی را آغاز کند. این بازی تاثیر زیادی روی افرادی که آن را تجربه کردند داشت. اگرچه می توانید Journey را در چهار ساعت کامل کنید، اما داستان آن داستان زندگی و مرگ است. افرادی که یکی از اعضای نزدیک خانواده یا دوستان خود را از دست داده اند، در مورد آنچه در حین بازی تجربه کرده اند فکر می کنند. من بسیار خوش شانس هستم که بخشی از روند ساخت آن بوده ام.”
در طول این مصاحبه می توان به توجه و اهمیت یوشیدا به خلاقیت پی برد. این توسعه دهنده کهنه کار ژاپنی در ادامه به آینده صنعت بازی اشاره کرد و گفت: این صنعت همچنان در حال رشد و گسترش است و امیدوارم به حمایت و پیگیری ایده های خلاقانه و افرادی که تلاش می کنند روی پروژه های جدید کار کنند ادامه دهد.
در این مصاحبه از یوشیدا در مورد رویکرد گستردهتر صنعت بازی و ناشران اصلی آن سؤال شد و او پاسخی موجز داد: «دوست ندارید هر سال 10 بازی برتر تقریباً یکسان باشند یا همه بازیها زنده شوند. محصولات خدماتی اینها برای من کسل کننده هستند.”
البته لازم به ذکر است که سونی و بخش پلی استیشن در حال حاضر تعدادی پروژه خدمات محور در دست اجرا دارند. با این حال، به نظر می رسد یوشیدا ترجیح می دهد که هر استودیو روی ایجاد محصولات مشابه تمرکز نکند و تنوع داشته باشد. برای دیدن کارهای خلاقانه تری در آینده.
نظر شما در مورد مصاحبه جدید یوشیدا چیست؟ آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.