چند روز قبل از کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O، گزارش جدیدی منتشر شد که ممکن است اطلاعات بیشتری را در مورد اطلاعیه های رویداد فاش کند. بر اساس این گزارش جدید، گوگل ظاهرا قصد دارد موتور جستجو برای جذب کاربران جوان دستخوش تغییرات زیادی شده است.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، گوگل ظاهراً می خواهد لیست سنتی پیوندهای وب سایتی را که پس از جستجو به کاربران نشان داده می شود، تغییر دهد. این گزارش می گوید که این غول موتور جستجو می خواهد از ویژگی هایی مانند نمایش ویدیوهای کوتاه مرتبط با جستجو در نتایج جستجوی کاربران، درست مانند شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تیک تاک استفاده کند.
اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جستجوی گوگل
در ادامه این گزارش اشاره شده است که گوگل ممکن است در نتایج جستجوی آینده لینکهای بیشتری را در ارتباط با بحثهای انجمن آنلاین به کاربران نشان دهد و همچنین هوش مصنوعی Bard را به موتور جستجوی خود اضافه کند. مایکروسافت قبلاً این کار را با استفاده از ربات چت بینگ در موتور جستجوی بینگ خود انجام داده است.
همچنین گزارش شده است که غول موتور جستجو در حال برنامه ریزی برای رونمایی از یک برنامه هوش مصنوعی مکالمه ای با اسم رمز Magi در کنفرانس Google I/O این چهارشنبه است. همانطور که وال استریت ژورنال توضیح می دهد، این شرکت گروهی از کارمندان را برای آزمایش ویژگی های Magi قبل از I/O تعیین کرد.
در این مقاله، Google SVP Prabhakar Raghavan در ژوئیه 2022 بیان کرد که 40٪ از مصرف کنندگان جوان وقتی می خواهند رستورانی را در اینترنت جستجو کنند از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. کاملاً واضح است که گوگل از این دسته از کاربران می خواهد که چنین مطالبی را در موتور جستجوی خود جستجو کنند.
یکی از سخنگویان شرکت به WSJ گفت که جستجو همیشه یک “بخش با رشد سریع” بوده است و ویژگیهای جدید بخشی از اهداف بلندمدت گوگل برای ادغام بیشتر هوش مصنوعی و ویژگیهای بصری، مانند ویدیوهای کوتاه، در نتایج جستجو هستند. اسناد مشاهده شده توسط وال استریت ژورنال نشان می دهد که گوگل قصد دارد برخی از این تغییرات را در سال جاری اعمال کند، هرچند هنوز هیچ بازه زمانی مشخصی اعلام نشده است.
منبع: دیجیاتو