بازی آخرین مورد بندیکت فاکس ایده های جذاب او را با دنیاها و هیولاهای لاوکرافت ترکیب می کند، اما چقدر موفق است؟
بازی جدیدترین مورد بندیکت فاکس از زمان معرفی مورد توجه طرفداران بازی های Metroidvinia قرار گرفته است. وقایع بازی در قرن بیستم در بوستون اتفاق میافتد و بازیکن نقش کارآگاهی به نام بندیکت فاکس را بر عهده میگیرد که باید بر مه غلیظ بنفش، برجهای وهمآور، پیادهروهای وهمآور و خواستههای وهمآور برزخ غلبه کند. بندیکت در این ماجراجویی خطرناک باید راز فاجعه خانوادگی و مرگ پدرش را کشف کند و با خاطرات فراموش شده آنها روبرو شود.
بازی از همان ابتدا ایده های جالبی را آشکار می کند. شما باید به دنیا سفر کنید و با دشمنانی که از هیولاها و دنیاهای لاوکرافت الهام گرفته شده اند، هنگام جستجو در دنیای اموات و کشف رازهای گذشته خانواده فاکس، کشف و حل رمز و رازهای خانه، روبرو شوید. در همین حال، شخصیت بندیکت فاکس در طول بازی قدرت های زیادی به دست می آورد و پیشرفت در بازی را ممکن می کند.
The Last Case of Benedict Fox با شروع خوب و مرموز خود گیمرها را به خود جذب می کند، اما مشکلات بازی خیلی سریع آشکار می شود.
همه چیز خوب به نظر می رسد، به خصوص در ابتدا و The Last Case of Benedict Fox با شروع خوب و مرموز خود گیمر را به خود جذب می کند، اما مشکلات بازی خیلی سریع آشکار می شود. اولین مشکل بازی روند کسل کننده و نامشخص است. بازیهای Metroidvinia معمولاً به این دلیل شناخته میشوند که گیمر باید با جستجو در محیط راه خود را پیدا کند و این در مورد این بازی نیز صادق است، اما بخشی که به این تجربه لطمه میزند، مبهم بودن پیشرفت بازیکن در بازی است.
جستجو در دنیای بازی پاداش خوبی دارد و با جست و جو و جست و جو در دنیای بازی، بازیکن می تواند آیتم های زیادی پیدا کند و تجهیزات خود را ارتقا دهد و حتی قدرت های بیشتری به دست آورد. اما نکته ای که باعث می شود این تجربه کمی آسیب ببیند، احمقانه بودن گیم پلی است. در واقع گیم پلی بازی به گونه ای است که پس از اتمام یک مرحله مانند کشتن باس فایت یا یافتن یک آیتم خاص، بازیکن دقیقاً نمی داند که آیا باید به راه خود ادامه دهد یا برای گرفتن یک مورد جدید به عمارت فاکس برگردد. ماموریت
این مشکل در اواسط بازی بیشتر به چشم می خورد. زمانی که مثلا برای باز کردن اتاق خاصی نیاز به پیدا کردن آیتم خاصی دارید که داستان بازی را پیش می برد، اما پس از یافتن آن آیتم، اگر حضور ذهن ندارید، احتمالا باید راهی پیدا کنید تا داستان را برای مدتی ادامه دهید be game این مشکل می تواند به طور قابل توجهی به بازی آسیب برساند و حتی بازیکن را دلسرد کند. زیرا حتی اگر اقلام لازم را جمع آوری کرده باشد، دقیقا نمی داند کجا باید اقدام کند و قدم بعدی چیست.
البته این مشکل همچنان رو به بهبودی خواهد بود و در سومین عمل بازی در نهایت شاهد تغییر این مشکل هستیم. معلوم نیست چرا درست در اواسط بازی گیم پلی اینقدر کسل کننده و مبهم می شود، چه از نظر داستان و چه از نظر پیشرفت کلی. مشکل دیگر بازی است. این مشکل به خصوص در ابتدای کار، زمانی که پرش قهرمان می تواند آزاردهنده شود و مثلاً به طور تصادفی به دره ای سقوط کنیم یا شاهد مرگ ناگهانی او باشیم، به چشم می آید.
بازی The Last Case of Benedict Fox باگ ها و مشکلات فنی زیادی دارد
البته با بازکردن قدرت های بیشتر برای شخصیت و ارتقای بیشتر، این مشکلات کاهش می یابد، اما باز هم این مشکل احساس می شود و حتی بازیکن می تواند احساس کند که برای عبور از آن به چاشنی شانس نیاز دارد. همین امر تا حدودی در مورد دعواها صادق است. اگرچه این جنبه طراحی بسیار بهتری دارد و بازیکن باید با توانایی های قهرمان داستان دشمنان خود را از بین ببرد و بهترین استراتژی را انتخاب کند. در مجموع نبردهای بازی نه خیلی سخت هستند و نه خیلی ساده، اما اگر نتوانید از تجهیزات و قدرت های شخصیت به درستی استفاده کنید، ممکن است با مشکل مواجه شوید.
به عنوان مثال، شلیک به تفنگ بندیکت یکی از مؤثرترین راهها برای از بین بردن هیولاهای قدرتمند قبل از مبارزه با آنها است، اما هدفگیری و شلیک به تفنگ بندیکت ممکن است گاهی خستهکننده باشد. از آنجایی که احتمال اشتباه شما زیاد است و ربطی به توانایی گیمر و بیشتر ندارد، مشکل در سیستم تیراندازی بی اهمیت بازی است. البته ممکن است سازندگان تصمیم به پیاده سازی این موضوع داشته باشند که احتمال خطای تفنگ در بازی زیاد است. در هر صورت، این مشکل مانند یک شمشیر دولبه است که گاهی اوقات می تواند بیش از حد آزار دهنده شود، مخصوصاً در مبارزه با هیولاهای پرنده.
اما چیزی که بازی را بیشتر آزاردهنده می کند، باگ های زیاد بازی است. خطاها به خصوص هنگام راه اندازی آزاردهنده هستند تا جایی که مجبور شدم چندین بار کاملاً از بازی خارج شده و دوباره وارد بازی شوم. به طور کلی، این خطاها ممکن است مانع از حرکت شخصیت و مرگ ناگهانی آن شود یا نتوانید روی یک آیتم کلیک کنید یا از یک آیتم برای مبارزه با دشمنان استفاده کنید. این باعث میشود که تصور کنید مبارزه با هیولاها بسیار خسته کننده است و اگر نتوانید به سرعت از مکانی فرار کنید و مثلاً توسط یک حشره گرفتار شوید، راهی جز مبارزه برای فرار ندارید.
تنوع هیولاها و موجودات برای مبارزه نسبتاً خوب است و به تدریج شاهد نسخه های قدرتمندتری از آنها هستیم که انتظار می رود کشتن و نابودی آنها سخت تر باشد اما در عوض بازیکن جوایز بیشتری دریافت می کند. به طور کلی، دو جایزه برای بازیکن در دسترس است. اولین پاداش مانند پولی است که با یافتن آیتم های جدید یا پیشبرد مرحله یا حل پازل هایی به بازیکن داده می شود که می توانید از آنها برای ارتقاء سلاح ها و لوازم جانبی بندیکت استفاده کنید.
The Last Case of Benedict Fox دارای طیف گسترده ای از باس فایت ها است
دومین پاداشی که با کشتن هیولاها به دست می آید جوهر نام دارد که باید برای به دست آوردن قدرت های ماورایی بندیکت مانند توانایی پرش بالاتر یا بهبود سیستم دفاعی از آن استفاده کرد. نکته مهم در مورد Inks این است که شما باید آن را در نزدیکترین Anchor (مکانی که می توانید به آن تله پورت کنید) قبل از مرگ یا تله پورت به مکان دیگری ذخیره کنید. درست است که The Last Case of Benedict Fox با وجود فضای غیرزمینی و نسبتاً ترسناک آن چندان ترسناک نیست، اما چنین چیزی که می تواند باعث از دست دادن یک جایزه ارزشمند شود چالش برانگیز و استرس زا است.
چنین نکته جذابی باعث می شود که بازیکن استراتژی مناسبی برای رفتن به نزدیکترین لنگر و اجتناب از جنگ های غیر ضروری اتخاذ کند. زیرا اگر یک بار هیولا را شکست دهید، آن پاداش برای همیشه به شما تعلق می گیرد و بازگرداندن آنها به همان محیط به معنای دادن دوباره پاداش نیست. اما بازی در دو قسمت فوق العاده کار می کند و این در واقع نقطه قوت آن است. ابتدا به سراغ پازل هایی می رویم که ترکیب آنها با دنیای مترویدین و لاوکرافت بازی تبدیل به ترکیبی موفق و برنده شده است. پازل ها تنوع زیادی دارند و اگرچه گاهی اوقات ساده به نظر می رسند، اما شاهد پازل های چالش برانگیز نیز هستیم.
برای حل معماها باید دنیای بازی را جست و جو کنید و مثلا برای باز کردن برخی از درها به کارت یا نشانه هایی نیاز دارید که بتوانید دری مرموز را باز کنید و برای یافتن آن باید به دنیای خطرناک لاوکرفت برگردید و حتی به آن بروید. زمینه هایی که کاربردی هستند این کار چالش بیشتری را برای شما ایجاد می کند. معماهای بازی با گذشت زمان قابل حل هستند و به این ترتیب هر معما چالش منحصر به فرد و خاص خود را دارد و باعث می شود بازیکن به محیط هایی بازگردد که قبلا امکان پیشرفت در آن وجود نداشت و اکنون این فرصت را دارید که به راه های بیشتری برای پیشرفت بازی دسترسی داشته باشید. گرفتن
اما از سوی دیگر طراحی باس فایت ها در The Last Case of Benedict Fox به یکی از نقاط قوت بازی تبدیل شده است. در حالی که تعداد باس فایتها میتوانست متنوعتر باشد، اما هر مبارزه با دیگری متفاوت است و شما نمیتوانید هر باس فایت را فقط با مبارزه با آن حذف کنید. این نکته به ما اجازه می دهد تا نه تنها تنوع خوبی را ببینیم، بلکه گیمر در هر بخش با چالش متفاوتی روبرو خواهد شد، نه فقط تجربه های قبلی. در حالی که برخی از باس فایت ها ممکن است در طراحی کمی ساده به نظر برسند، اما در مجموع کیفیت و تنوع بالایی دارند و ما را به مبارزه با تک تک آنها وادار می کند.
معماها و ترکیب آنها با دنیای بازی به نقطه قوت The Last Case of Benedict Fox تبدیل شد
در هر صورت، در مجموع، بازی به جز یافتن راه خود در دنیای خود، چالش چندانی برای بازیکن ایجاد نمی کند. البته سازندگان با تعیین سطح سختی این مشکل را تا حد زیادی حل کرده اند و اگر فکر می کنید بازی برای شما آسان است یا به چالش بیشتری نیاز دارید، حتی می توانید گزینه کشتن با یک ضربه را انتخاب کنید. البته قسمت تنظیمات سختی بازی می تواند یکی از جنبه های جالب و حتی مثبت بازی باشد. چرا که سازندگان این انتخاب را به بازیکن داده اند تا بازی را به شکل دلخواه خود دنبال کند و حتی اگر علاقه ای به حل پازل ندارید، می توانید پس از یافتن آیتم ها، گزینه ای را برای حل خودکار معماها انتخاب کنید.
یا حتی ویژگی جاودانه بودن شخصیت بازی را داشته باشید. در کل دادن انتخاب و گزینه به بازیکن خیلی چیز منفی نیست و اتفاقا باعث می شود افراد بیشتری جذب بازی شوند. البته با وجود اینکه می توانید بازی را بسیار آسان و ساده کنید، باز هم باید در دنیای بازی جستجو کنید و فقط مسیرها و علائم به شما نشان داده می شود. اما داستان The Last Case of Benedict Fox یکی از نکات مثبت بازی است که تا حدی تحت تاثیر پیشرفت بازی قرار گرفته است. در کل با داستان مرموز طرف هستیم که کم کم حقایق زیادی فاش می شود.
اما همانطور که قبلاً گفتم، حماقت توسعه داستان حتی روی داستان بازی نیز تأثیر گذاشته و باعث می شود که احساس کنیم داستان بازی کمی گنگ است. البته به طور کلی در پایان بازی ممکن است گیمر احساس کند که روند کمی عجله دارد تا به نقطه پایانی برسد. اما در مجموع داستان بازی یکی از جنبه های قوی و مثبت است و در طول روند داستان شاهد پیچش های داستانی خوبی هستیم. حتی بازی The Last Case of Benedict Fox هم در پایان زمینه مناسبی برای ادامه داستان ایجاد کرد.
در کل بازی The Last Case of Benedict Fox با اینکه داستان خوبی با باس فایت ها و پازل های بسیار خوب دارد اما از پتانسیل خود به درستی استفاده نکرده است. بازی مشکلاتی در نحوه روایت داستان دارد و همین امر می تواند باعث دلسردی بازیکن در اواسط بازی از پیشرفت داستان و احمقانه بودن آن شود و همچنین گیم پلی بازی به خصوص در اوایل بازی خسته کننده باشد. اگرچه این مشکل در آخرین نسخه تا حد زیادی برطرف شد، اما باگهای بازی همچنان میتوانند بسیار آزاردهنده باشند، اگرچه این مشکلات با بهروزرسانیهای بازی کاهش یافته است. در نهایت این بازی یک بازی خوب Metroidvinia است اما نمی تواند در مقابل بازی های عالی این سبک بایستد.
بازی در Xbox Series X بررسی شد.