یکی از مهم ترین مزیت های شبکه اجتماعی BlueSky بالاخره در اختیار کاربران قرار گرفت: امکان انتخاب الگوریتم های سفارشی برای نمایش محتوا. هدف از این ویژگی این است که بتوان فیدهای سفارشی داشته باشد و نحوه نمایش محتوا را تغییر دهد.
الگوریتم های سفارشی BlueSky بسیار شبیه به لیست های توییتر کار می کنند. به عبارت دیگر، شما می توانید فیدهای شخصی شده یکی را که می خواهید انتخاب کنید و آن را به بالای صفحه پین کنید تا بتوانید به عنوان برگه های مختلف در بالای جدول زمانی خود به آنها دسترسی داشته باشید.
به طور پیش فرض، BlueSky چهار الگوریتم را به شما ارائه می دهد: چه خبر جدیدترین مطالب موجود در وب را نشان می دهد. کلاسیک داغ چیست نسخه قدیمی تجربه What’s Hot را به شما می دهد. تیم Bluesky پست هایی از تیم Bluesky و محبوب با دوستان این ترکیبی از محتوای پرطرفدار از حسابهایی است که دنبال میکنید و محتوای آن حسابهایی که دوست دارند.
از فیدهای شخصی شده با BlueSky استفاده کنید
قسمت تنظیمات My Feed نیز دارای بخشی برای کشف فیدهای جدید است. اکنون این برگه گزینه های زیادی مانند Cat Pic و Music را در خود جای داده است. اگر این فیدها را پین کنید، در بالای صفحه اصلی BlueSky ظاهر می شوند، اما اگر هیچ کدام را پین نکنید، می توانید جدول زمانی خود را روی اولویت زمانی بیرون میاورم
بدیهی است که ایجاد فیدهای جدید نیز برای همه امکان پذیر است، اما این کار با عوارض فنی همراه خواهد بود. مهندس پروتکل Bluesky می گوید که این شرکت در آینده این فرآیند را ساده می کند تا کاربران بتوانند راحت تر فیدهای سفارشی را در این برنامه ایجاد کنند.
جی گرابر، مدیرعامل BlueSky قبلاً در مورد ویژگی الگوریتم سفارشی گفته بود: «ما آیندهای میخواهیم که در آن بتوانید آنچه را که میخواهید در شبکههای اجتماعی ببینید، کنترل کنید. ما هدف داریم الگوریتم مادر که توسط یک شرکت کنترل می شود سیاست بازاریابی الگوریتم بیایید آن را جایگزین کنیم.”
ویژگی Custom Feeds در حال حاضر در آخرین نسخه برنامه موبایل و سرویس گیرنده وب Bluesky موجود است.
منبع: دیجیاتو